موزه‌های شهرداری تبریز میزبان بیش از ۷۵ هزار بازدیدکننده نوروزی

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از بازدید بیش از ۷۲ هزار نفر از شهروندان و میهمانان از موزه‌های شهرداری تبریز در مدت نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهرداران، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از بازدید بیش از ۷۲ هزار نفر از شهروندان و میهمانان از موزه‌های شهرداری تبریز در مدت نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

امیر نصیربیگی با اشاره به برنامه های پرشمار مجموعه در این مدت، افزود: در ایام اجرای برنامه های نوروز، موزه شهر مستقر در عمارت تاریخی ساعت با بیش از ۵۲ هزار بازدید در صدر علاقمندی مسافران و شهروندان قرار داشت.

وی افزود: موزه‌های شهرداری تبریز به چند جهت از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بخشی از بازدیدکنندگان مشتاق دیدن عمارت تاریخی ساعت به عنوان نخستین بلدیه کشور بودند، بخشی با هدف دیدن آثار موزه شهر و شهرداری راهی این مجموعه شدند و جمعی برای بهره‌مندی از نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی تبریز و تماشای تولید زنده آثار هنری در مجموعه حضور یافتند؛ همچنین همسفران اتوبوس‌های تبریزگردی نیز بخشی دیگر از بازدیدکنندگان موزه شهر را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به تاکید شهردار تبریز در ارائه خدمات موزه ای به صورت رایگان برای بازدیدکنندگان افزود: خانه موزه استاد شهریار به عنوان یادگار ارزشمند شهریار شعر و سخن با حدود ۲۱ هزار بازدیدکننده و خانه موزه علی موسیو با بیش از ۴ هزار بازدیدکننده به مجموعه ای ارزشمند برای حضور نوروزی شهروندان و مسافران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تبدیل شدند.
نصیربیگی خاطرنشان کرد: جا دارد از حضور هنرمندانی که در مدت نوروز در قالب نمایشگاه‌های مستقر در موزه‌ها، در کنار ما بودند و به تلاش صورت گرفته، جلوه ای هنری و اصیل بخشیدند، قدردانی نمایم.
موزه های زیرنظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز که مشتمل بر موزه شهرداری تبریز، خانه موزه علی موسیو و خانه موزه استاد شهریار با بیش از ۷۵ هزار بازدید نوروزی شاهد حضور حداکثری شهروندان بود.