مناسب‌سازی پیاده‌روهای شهر برای افراد کم‌توان توسط شهرداری شهرکرد

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: مناسب‌سازی شهری برای معلولان، افراد نابینا و کم‌توان در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اکثر پیاده‌روهای شهرکرد از جمله خیابان فردوسی، مولوی و شریعتی برای استفاده این افراد آماده شده است.

عبدالصادق نجفی اظهارداشت: مناسب‌سازی شهری برای معلولان، افراد نابینا و کم‌توان در دستور کار شهرداری شهرکرد قرار گرفته و تاکنون اکثر پیاده‌روهای شهرکرد از جمله خیابان فردوسی، مولوی و شریعتی برای استفاده این افراد آماده شده است.

وی افزود: در راستای مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی نیز ۱۲ دستگاه اتوبوس مجهز به جک و رمپ برای استفاده ناتوانان با ویلچر و نابینایان تهیه شده است.

سرپرست شهرداری شهرکرد ادامه داد: همچنین ورودی و خروجی پارک‌های شهری برای تردد ویلچر آماده شده و این طرح در حال تکمیل است.

نجفی خاطرنشان کرد: مجهز کردن پارک‌ها به وسایل بازی برای این افراد به صورت تخصصی بر عهده شهرداری نیست و شهرداری تنها می‌تواند امکان دسترسی ناتوانان به این مکان‌ها را مناسب‌سازی کند.

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: سال‌های قبل چهارمحال و بختیاری جزو سه استان برتر کشور در حوزه مناسب‌سازی معابر برای استفاده ناتوانان بوده که این رتبه‌بندی بر اساس جلسات تشکیل شده با موضوع مناسب‌سازی تعیین می‌شود که مصوبات جلسات نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای مجموعه شهری شهرکرد است.

وی گفت: امسال اختصاص حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار برای مناسب‌سازی در دستور کار شهرداری است که تحولات خوبی را در این حوزه رقم خواهد زد.