معاینه فنی در بروجرد

در راستای انجام یکی از رسالتهای سازمان مدیریت حمل ونقل بار ومسافر شهرداری بروجرد، به عنوان دبیرخانه شورای سیاست گذاری مراکز معاینه فنی شهرستان، بازدیدهای دوره ای به منظور بررسی کمی وکیفی و نحوه ارائه خدمات و تجهیزات و نحوه تست های مصوب در روند معاینه فنی خودروها از مراکز بخش خصوصی شهر انجام پذیرفت. […]

در راستای انجام یکی از رسالتهای سازمان مدیریت حمل ونقل بار ومسافر شهرداری بروجرد، به عنوان دبیرخانه شورای سیاست گذاری مراکز معاینه فنی شهرستان، بازدیدهای دوره ای به منظور بررسی کمی وکیفی و نحوه ارائه خدمات و تجهیزات و نحوه تست های مصوب در روند معاینه فنی خودروها از مراکز بخش خصوصی شهر انجام پذیرفت.

به گزارش شهرداران و شهرداری بروجرد از دغدغه های اصلی مراکز معاینه فنی انجام تستهای مخازن CNG، جدیدیت در دریافت گواهی های معاینه فنی توسط مالکان خودروها به منظور تایید سلامت خودرو و تشخیص میزان آلایندگی است که نیازمند همت پلیس محترم راهور در کنترل مدارک خودروها و هدایت آنها برای انجام فرایند معاینه فنی به مراکز معتبر است.

معاینه فنی آزمونی برای بررسی ایرادها و مشکلات ظاهری و فنی خودرو است. بخشی از معاینه فنی به آزمون فنی خودرومربوط است. این مرحله برای پیشگیری از تصادف‌های احتمالی انجام می‌شود. اما بخش دوم معاینه فنی  تست آلایندگی و کنترل آلودگی هواست. مجموع این بررسی‌ها منجر به صدور گواهی معاینه فنی می‌شود که نشان‌دهنده سلامت فنی و ظاهری خودروست. بنابراین خودرویی که توانسته در هر دو مرحله، گواهی معاینه فنی را کسب کند، اجازه تردد در شهر را خواهد داشت. انجام معاینه فنی برای برای خودروهایی که سن آن‌ها بیش از چهار سال است، ضروریست. همچنین خودروهای وارداتی که سال تولید آن‌ها به ۲۰۱۹  بر می‌گردد نیز مشمول این طرح می‌شوند.

تمامی افرادی که در سراسر کشور، دارای وسیله نقلیه از نوع خودرو می باشند، می بایست در بازه های زمانی مشخص، برای انجام معاینه فنی خودرو خود، به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند. جهت انجام معاینه فنی خودرو، اشخاص می بایست به صورت حضوری، اقدام نمایند.در حال حاضر، به دلیل ازدحام بیش از حد افراد، برای مراجعه به مراکز معاینه فنی، سامانه نوبت دهی معاینه فنی، راه اندازی شده است که متقاضیان، پیش از مراجعه حضوری خود، می توانند در این سامانه، ثبت نام خودرو خود را انجام داده و سپس، نوبت دریافت کنند.در ادامه، در رابطه با ثبت نام در سامانه نوبت دهی معاینه فنی، نحوه دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی معاینه فنی و همچنین، نکات مهم در سامانه نوبت دهی معاینه فنی برای افراد متقاضی، مطالبی آورده شده است