مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد:

لایروبی دره نادر در محل تقاطع با کانال سیمین دشت

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران از لایروبی دره نادر در محل تقاطع با کانال سیمین دشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، “علیرضا ارسطویی”  با بیان این مطلب اظهار کرد: کانال سیمین دشت با هدف جداسازی آب شیرین رودخانه حبله رود از سازندهای شور و نمکی حد فاصل روستای سیمین دشت تا بنه کوه در شهرستان گرمسار به طول ۳۵ کیلومتر و با ظرفیت انتقال حداکثر ۱۵ مترمکعب بر ثانیه در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسیده و منابع آب باغات استان تهران به وسعت ۶۰۰ هکتار را و همچنین نیاز بخش های شرب ، صنعت گرمسار، آرادان و  همچنین کشاورزی شبکه گرمسار را تامین می نماید .

 

وی افزود: این کانال در طول مسیر خود در تلاقی با راه آهن تهران – شمال ، رودخانه حبله رود و تعداد زیادی از مسیلها بوده و به جهت فقر پوشش گیاهی ، شیب بالا و رونده بودن خاک حوزه آبریز با کمترین بارش ، مقادیر زیادی از خاک و سنگ را به همراه جریان آب در مسیلها جاری نموده و مشکلاتی را ایجاد نموده است.

 

ارسطویی با بیان اینکه این کانال در کیلومتر ۱۴ ( محدوده روستای کبوتر دره ) در تلاقی با دره نادر و سازه آن می باشد ، تصریح کرد: سیل های واریزه ای به ویژه سیل اردیبهشت سال گذشته در این موقعیت موجب مسدود شدن مسیر جریان سیل و ته نشینی رسوبات (خاک و سنگ ) در این موقعیت گردید .

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات بازگشایی مسیر با استفاده از لودر و چندین کامیون با نظارت دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت در حال انجام می باشد .