آماده باش عوامل خدمات شهری در منطقه ۵

در پی صدور هشدار نارنجی در تهران

عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ از شهروندان خواست از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به ویژه در کن ، فرحزاد ، امام زاده داوود و حصارک جدا خودداری کنند.
به گزارش شهرداران و روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، پیرو هشدار شماره ۳ سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲ و ضمن تأکید بر هشدار شماره ۸ سطح زرد به تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱، از عصر روز دوشنبه تا سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بارش باران (گاهی رگبار شدید) و رعد و برق (بویژه در نیمه شمالی و غربی) محتمل می‌باشد، لذا با عنایت به احتمال اختلال در ترددها، جاری شدن روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، رخداد صاعقه و بارش تگرگ، گاهی وزش باد خیلی شدید (بویژه در نواحی جنوبی و ارتفاعات)، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، لغزش سنگ از ارتفاعات و.. شهرداری منطقه ۵ به حالت آماده باش کامل درآمده است.
بر اساس این گزارش ، از شهروندان تقاضا می شود در زمان های ذکر شده نسبت به تردد و توقف در کنار رودخانه ها ، رود دره ، کانال و مسیل هایی از جمله رود دره فرحزاد، کانال شهید باکری،کانال میان رود، رود کن، دره زر نو و حصارک خودداری کنند.
گفتنی است عوامل خدمات شهری منطقه ۵ ضمن نظارت و بازدید مستمر از انهار، مسیل‌ها، کانال‌های روباز و روبسته، رود دره‌ها و… به منظور انجام لایروبی مناسب، از استحکام سازه‌های موقت از قبیل تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و… اطمینان حاصل نموده و آمادگی لازم را نیز به منظور استقرار نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات در نقاط حساس و مستعد آبگرفتگی دارند.
شهرداری منطقه ۵ همچنین با استقرار نیرو، تجهیزات و ماشین‌آلات در نقاط حساس و مستعد آبگرفتگی از جمله پل‌ها، ورودی ایستگاه‌های مترو، گلوگاه‌های سیلابی کانال‌ها و مسیل‌ها آمادگی لازم جهت مقابله با بارش های سیلابی را دارد.
گفتنی است با توجه به لزوم جلوگیری از استقرار شهروندان در حاشیه مسیل ها و رود دره ها ضمن نصب بنر و اطلاعیه‌ها مناسب، با همکاری عوامل انتظامی از تردد، توقف و اتراق شهروندان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌های منطقه جلوگیری به عمل می آید.