وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی

باحضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دیگر معاونین وزارت؛

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی بررسی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بررسی آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دیگر معاونین وزارت خبر داد.
به گزارش شهرداران و اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، در جلسه قرارگاه مسکن کشور که در وزارت راه و شهرسازی و با حضور دستیار ویژه وزیر ، معاونین وزارت راه و شهرسازی، رشیدی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی، میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، زارعی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کشمیری، شهدار بجنورد و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اقدامات استان خراسان شمالی در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.
سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح در استان از بدو ثبت نام متقاضیان تا تحویل زمین ها و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در سطح استان گفت: در این جلسه به این نکته تأکید شد که عملکرد خراسان جنوبی در طرح  چه در زمینه تأمین زمین و چه در مراحل ساخت می تواند الگویی مناسب برای کل کشور باشد.
وی افزود: در این جلسه، پس از بررسی شرایط موجود و پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال احداث، موضوع ضرورت تأمین منابع اعتباری لازم جهت اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در این سایت ها مطرح شد.
میرکریمی در خصوص آخرین وضعیت طرح اظهار کرد: براساس اقدامات انجام شده تا کنون ۸۱ هزار و ۸۶۴ نفر در استان خراسان شمالی نسبت به ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند که از این تعداد تا کنون ۳۶ هزار و ۸۹۷ نفر حائز ۴شرط می باشند که تاکنون ۲۶ هزار و ۵۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی در قالب های انبوه سازی، انفرادی گروه ساخت، خودمالک، بافت فرسوده، مسکن شهری و روستایی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال ساخت است.
وی اظهار داشت: موضوع پروژه ۱۱۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن برکت بجنورد و مطالبات کارگری و ایجاد شرایط مساعد برای تسریع در روند اجرایی پروژه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به الحاق اراضی ن اشاره کرد و افزود : از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ مجموعاً ۱/۵ هکتار زمین در قالب تغییر کاربری به مسکونی در استان محیا شد این در حالیست که این اداره کل در نظر دارد تا پایان دولت بیش از دو هزار هکتار الحاق کند که تاکنون از این مقدار ۴۵۰ هکتار در کلیه شهرهای استان الحاق انجام شده است و این ، نهضت الحاق اراضی مستعد سکونت برای رفع مشکل افراد بی خانمان و کاهش قیمت اراضی مسکونی با جدیت پیگیری خواهد شد.