نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت:

طرح جامع یک ظرفیت برای شهر و شهرداری شهرکرد است

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: طرح جامع یک ظرفیت برای شهر و شهرداری است و در جلسات باید اعضا شورا به صورت تخصصی موارد را پیگیری و مطرح کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرکرد، مصطفی حیدری در یکصد و سی‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به طولانی شدن روند تایید و ابلاغ حکم شهردار از سوی وزارت کشور اظهارداشت: براساس هماهنگی به‌عمل آمده تا زمانی که حکم شهردار ابلاغ شود حضور سرپرست مشکلی ندارد و در حال حاضر از وزارت کشور پیگیر موضوع هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد از خرید تعداد ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ دستگاه اتوبوس در سال گذشته به ناوگان حمل و نقل افزوده شد و تاکنون ۱۶ دستگاه اتوبوس به شهرکرد اختصاص داده شده است و ۱۰ اتوبوس دیگر در راه است که در صورت عدم جذب، استان‌های دیگر آن را جذب می‌کنند بنابراین باید از این فرصت ایجاد شده در دولت باید استفاده کنیم.

یوسف صادقی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به انتقال پساب بهرام‌آباد به شهرکرد خاطرنشان کرد: انتقال پساب در راستای حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری امری اجتناب‌ناپذیر و بسیار مفید است در همین راستا پیرو رایزنی‌های بسیار و جلسات مکرر و با همکاری و همت مدیران اجرایی استان در نهایت در جلسه‌ای که در فرمانداری برگزار شد، مقرر گردید پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تامین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

صادقی در ادامه با اشاره طرح جامع شهر افزود: طرح جامع یک ظرفیت برای شهر و شهرداری است و در جلسات باید اعضا شورا به صورت تخصصی موارد را پیگیری و مطرح کنند تا بتوان چشم‌انداز بلندمدت شهر در حوزه‌های مختلف را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه کمبودها، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف و صاحب‌نظران این حوزه باید جمع‌آوری، بررسی و جهت اعمال در طرح جامع به مسکن و شهرسازی و مشاور طرح اعلام شود تاکید کرد: تا طی یک برنامه‌ریزی فشرده نسبت به هم‌اندیشی با مدیران و صاحب‌نظران، به‌خصوص در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی، گردشگری، اقتصاد شهری و خدمات در شورا اقدامات لازم به عمل آید.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه هنوز یک هنرستان هنرهای زیبا در شهرکرد نداریم ادامه داد: برای مسائلی نظیر ترافیک و تقاطع‌های غیرهمسطح، ساز و کار اجرای کمربندی، حوزه‌های مختلف گردشگری و شهر ملی نمد، اقتصاد شهری، ساماندهی مشاغل و صنوف، نشاط اجتماعی، فضای سبز، مسائل فرهنگی و ورزشی، آموزشی، مسائل مربوط به بهزیستی و خدمات بهداشتی، خانه سالمندان و شهرک سلامت و نظایر آن باید در طرح جامع فکر کرد و از همه مهم‌تر هزینه‌ها و تامین مالی آن و نحوه اجرای این طرح نیز باید روشن شود.

صادقی تاکید کرد: مدیرانی که دعوت می‌شوند، باید کلیه مسائل و مشکلات، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای خود را آماده نموده و در کمیسیون‌های تخصصی و صحن شورا مطرح و درخصوص آن‌ها بحث و تبادل نظر شود.

وی بیان داشت: باید بانک اطلاعاتی املاک شهرداری به‌روزرسانی شده و روش‌های تقویت آن به‌طور ویژه توسط تمامی زیرمجموعه‌های شهرداری به‌خصوص معاونت شهرسازی و املاک و حقوقی شهرداری بررسی و در طرح جامع مدنظر قرار گیرد.

شایان ذکر است اعضای شورای اسلامی شهرکرد با کلیات طرح سازمان مدیریت آرامستان‌ها مبنی‌ بر احداث سالن مراسمات در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد و خرید یک دستگاه آمبولانس از طریق ظرفیت‌های پیش‌بینی شده درقالب ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.