معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان:

طرح جامع مناسب‌سازی برای معلولین در هسته مرکزی شهرها

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح جامع مناسب‌سازی برای معلولین در هسته مرکزی شهرها باید به صورت کامل و جامع اجرا شود

به گزارش ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، کیومرث حبیبی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کم لطفی تعدادی از دستگاه‌ها در حوزه مناسب‌سازی از چشم ستاد پنهان نمی‌ماند و در کارایی آخر سال مدیران لحاظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیان نقاط ضعف و قوت در هر حوزه‌ای زمینه را برای تلاش بیشتر فراهم می‌سازی، گفت: حضور عزیزان با نیازهای ویژه در این جلسات و بیان مشکلات موجود در این حوزه تلنگری برای تک‌تک مسئولان وظیفه‌مند در این حوزه است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: به عنوان معاون امور عمرانی استاندار کردستان برای شنیدن صدای کم توان‌ها در هر زمانی آمادگی داریم و تمام سعی و تلاش خود را برای رفع مشکلات این عزیزان در حد توان بکار خواهیم گرفت.

حبیبی با تاکید براینکه شهرسازی مقدم بر شهرنشینی نیست، افزود: در گذشته در حوزه شهرسازی ضوابط و مقررات مهندسی لحاظ نمی‌شد، اما این مهم در حال حاضر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح مناسب محیط شهری برای جامعه معلولان در تمام نقاط استان رسالت تکلیفی بین بخشی و فرابخشی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: شهرداران مکلف به اجرای طرح جامع مناسب محیط شهری برای جامعه معلولان در شهرهای استان هستند و سازمان نظام مهندسی برای توفیق در این حوزه باید نظارت کارشناسی دقیق بر فرایند پروانه ساخت و پایان کار تمام ساختمان های دولتی و غیر دولتی داشته باشد.

حبیبی خاطرنشان کرد: یک درصد از سرفصل اعتبارات عمرانی باید به اجرای طرح جامع مناسب سازی محیط شهری اختصاص پیدا کند تا شاهد تحقق اهداف در این حوزه باشیم.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: اینکه دستگاه‌ها یک درصد از اعتبارات عمرانی را در چه حوزه‌ای هزینه کرده‌اند باید گزارش ارائه کنند.

وی گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی کاملی از محل سکونت معلولین برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی هرچه بهتر در حوزه مناسب‌سازی تاثیرگذار است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار کردستان با تاکید براینکه طرح جامع مناسب‌سازی برای معلولین در هسته مرکزی شهرها باید به صورت کامل و جامع اجرا شود، اذعان کرد: زمینه حضور بیشتر معلولین در جامعه فراهم شود که این مهم نیاز به همراهی و هماهنگی همه بخش‌ها در حوزه مناسب‌سازی محیط شهری است.

حبیبی اضافه کرد: اقدامات شهرداری سنندج در حوزه مناسب سازی محیط شهری مناسب بوده که البته باید مستندسازی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در حوزه کف‌سازی و آرام سازی معابر گفت: مسائل فنی در اجرای عملیات بهسازی و آرام‌سازی معابر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اتوبوس مخصوص معلولین در اختیار بهزیستی و آموزش پرورش قرار گیرد و در ایستگاه‌های اتوبوس هم به مسائل مناسب‌سازی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی فرهنگ‌سازی در مورد نحوه برخورد با معلولین را ضروری خواند و افزود: فرهنگ‌سازی در مورد برخورد با جامعه کم توان‌ها و افراد با نیازهای ویژه باید از مهدکودک‌ها آغاز شود.