شهردار منطقه ۷ تبریز:

ضرورت ایجاد پیوست پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی

شهردار منطقه ۷ تبریز ایجاد پیوست پدافند غیرعامل را در پروژه‌های آتی عمرانی را ضروری دانست.

به گزارش شهرداران، محمد رشتبری در جلسه مشترک با مدیر پدافند شهرداری تبریز اظهار کرد: تلاش شهرداری منطقه بر ارائه خدمات شهری با نگاهی بر پدافند غیرعامل و پیش بینی الزامات شهری در زمان بحران بوده است با این حال همچنان اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و نیازمند تلاش بیشتری است.

وی در تشریح اهمیت اجرای مصوبات پدافند غیرعامل و رعایت ایمنی در ساخت و سازها، اظهار کرد: شهرداری در خصوص آینده شهروندان خود و حفظ جان آنان مسئول بوده و این مهم در زمان اهمیت آن بیش از پیش مشخص می شود که ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهمترین عواملی است که شهرداری با جدیت با آن مقابله می کند.

رشتبری با بیان اینکه ساختمان‌هایی که به صورت غیرمجاز ساخته می‌شوند نا امین‌ترین ساختمان‌ها در زمان بحران هستند، افزود: کوتاهی و مماشات با سازندگان غیرمجاز تبعات جانی و مالی شهروندان به همراه خواهد داشت که شهر و جامعه نیز از تبعات آن در امان نخواهد ماند.

وی همکاری و تعامل با مدیریت پدافند غیرعامل را در روشن ساختن اهداف و چشم انداز مسئله و نیازهای منطقه در مواجه با بحران تاثیرگذار دانست و افزود: تعامل با نهادهای ذی ربط باعث همسوسازی اهداف و فعالیت ها در مدیریت بحران و انجام برنامه ریزی های دقیق تر خواهد شد.

شهردار منطقه آماده سازی زیرساخت ها، افزایش توان و تجهیزات، و تجهیز ورودی و خروجی حوزه به ملزومات پدافند غیرعامل را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای اجرای پدافند غیرعامل در جنوب غرب تبریز انجام خواهد شد.

در این جلسه همچنین کمیته پدافند غیرعامل برای تعامل و همکاری مستمر شهرداری منطقه با مدیریت پدافند غیرعامل شهرداری تبریز در راستای ارتقای ظرفیت جنوب غرب تبریز برای مدیریت بحران معرفی شد.