تونل ۹۵۰ متری دو چشم پایتخت (رسالت)منطقه۶

گفتگو با شهردار موسپیدان پایتخت

به گزارش شهرداران تونل ۹۵۰ متری دو چشم پایتخت (رسالت) که شرق تهران را به غرب آن متصل می کند به تنهایی برای پرداختن به ناحیه ای با میزان بالایی از جمعیت شناور روزانه کافی به نظر می رسد. مجید اردکانی شهردار این بخش از منطقه ۶ با عرق خاصی از ناحیه ای می گوید که بیشترین ساکنین آن موسپیدان پایتخت هستند.
اردکانی با عجله و انرژی بسیار بالایی برای گفتگو درارتباط با ناحیه تحت مدیریت خودش، روی صندلی می نشیند و یکراست می رود سر اصل مطلب؛ میزبانی از موسپیدان شهر در این ناحیه که بیشترین سهم از جهان دیدگان را دارد، همراه با خدمت رسانی توام با تکریم این عزیزان و اولویت اول کاری ماست و ما نیز برای اولین بار در تهران و در کهنسال‌‌نشین‌ترین بخش تهران پاتوقی برای ارتقاء تعاملات اجتماعی سالمندان در پارک نظامی گنجوی ایجاد کردیم که یک اقدام عملیاتی مهم در دستیابی به عدالت در بهره مندی شهروندان جهان دیده از فضاهای شهری به حساب می آید که خوشبختانه با استقبال خیلی خوب شهروندان سالمند مواجه شده است و طرح موفقی بود. 
 صحبت از طرح های خلاقانه که می شود چشمانش برقی می زند؛ از پیاده رو سازی تا آبرسانی فضای سبز، ایده و طرح هایش را برایمان بازگو می کند: نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ متر مربع پیاده رو سازی فقط با مشارکت خود مردم در مقابل درب خانه هایشان انجام دادیم.
اردکانی از این می گوید که در پیاده روسازی انجام شده تلاش شد پله ها از پیاده روهای شهری حذف شود؛ احداث پله که به دلیل اختلاف سطح معابر از قدیم ایام در سطح شهر اجرایی شده است از یک طرف موجب اغتشاش در منظر شهری شده است و از طرف دیگر تردد افراد ناتوان و سالمندان را با سختی هایی همراه می کند که در نقاطی که در دستور اصلاح قرار دارند دقت بر این موضوع مورد تاکید بود.
رضایت شهروندان از پیاده رو سازی مردمی
گوشی خود را بر می دارد و بخشی از پیاده رو سازی انجام شده را نشان می دهد و از ما میخواهد حتماً با اهالی محل گفتگویی داشته باشیم تا خودمان از نزدیک در جریان تغییرات مثبت و رضایت شهروندی قرار بگیریم در حالیکه عکس ها را نشان می داد یکدفعه از طرح دیگری برای کاستن آشفتگی بصری و سامان بخشیدن به تبلیغات در فضاهای شهری گفت که در حال حاضر در ناحیه اجرایی می شود.
شهردار ناحیه ۵ به تعدد مراکز تجاری و اداری دراین بخش از شهر اشاره می کند و می گوید: قطعاً برایتان قابل تصور است که تابلوهای تجاری استفاده شده از قدیم تا الان چه آشفتگی بصری را با خود سوغات آورده است، ما برای ساماندهی این وضعیت طرح یکسان سازی تابلوها  از محور اسدآبادی تا ولیعصر(عج) را اجرایی می کنیم.
مکاتبات انجام شده با حوزه های متولی و تعریف امتیازهای تشویقی در پرداخت عوارض جزئی از برنامه های این طرح است تا به مرور شاهد یک نظم بصری یکسان از تابلوهای تجاری در این محدوده از شهر باشیم .
این شهردار جوان می گوید از بزرگترین دستاوردهای مدیریت شهری ناحیه۵ منطقه شش تعاملات دو طرفه با شهروندان و بررسی دقیق و کارشناسی مطالبات آنها است که به نظر می رسد این رویکرد مدیریتی، علاوه بر ایجاد ارتباط نزدیک و موثر با جامعه محلی، به شهردار این امکان را می‌دهد تا با دقت و صداقت به نیازها و انتظارات شهروندان پاسخ دهد و تصمیم‌های منطقی و کارآمدی را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان اتخاذ کند.