درخواست صدور پروانه طی یک سال اخیر کاهش ۴۰ درصدی داشته است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس مطرح کرد:

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: صدور پروانه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۱۱ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده و امسال این عدد به حدود ۴۶۰۰ پروانه تقلیل پیدا کرده که بخشی از آن ریشه در ابلاغ طرح‌های تفصیلی جدید دارد

به گزارش شهرداران و پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مهدی ناصحی در گفتگویی با بیان اینکه روند و تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی در دو شهر تهران و مشهد، به عنوان دو کلانشهر کشور، یک روند کاهشی است، اظهارکرد: این موضوع نشان می‌دهد که در حوزه ساخت‌وساز، نیازمند توجه جدی و رویکردهای حمایتی هستیم.

وی گفت: اگر به صورت جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم، سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد حدود ۱۱ هزار پروانه ساختمانی صادر کرده و امسال این عدد به حدود ۴۶۰۰ پروانه تقلیل پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: البته قطعا بخشی از این کاهش درخواست برای صدور مجوز بخاطر ابلاغ طرح‌های تفصیلی و کاهش تراکم و سقف طبقات مجاز است.

ناصحی با بیان اینکه صنعت ساختمان، بزرگترین زنجیره ارزش را در اقتصاد دارد، تصریح کرد: حدود ۶۰ صنعت از این حوزه تاثیر می‌گیرند و احیاء حوزه ساخت‌وساز به معنای پویایی و رونق ده‌ها صنعت دیگر است.

وی گفت: با اشراف بر همین اهمیت، به دنبال رونق توسعه ساخت‌وساز هستیم و این نگاه را در سیاست‌گذاری‌های خود برای شهرداری دنبال می‌کنیم.