هر محله از شهر باید به سرانه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی مجهز گردد

سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: هر محله از شهر باید به سرانه های رفاهی، فرهنگی و ورزشی مجهز گردد و از این طریق می توان ترافیک و مشکلات شهری را کاهش و رضایتمندی شهروندان را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل شورای اسلامی شهر کرج، عمار ایزدیار در حاشیه میزخدمت در مسجد جامع امام علی (ع) شهرک اوج که با حضور مدیر و معاونین منطقه هشت شهرداری کرج برگزار شد، گفت: شهروندان خواستار توجه بیشتر به ساماندهی آسفالت و جدول معابر هستند و بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها تاکید دارند، وضعیت روشنایی و امکانات ورزشی و بازی پارکها و بوستانها باید تقویت گردد و در بحث زیباسازی شهری نیز نواقصی وجود دارد.

وی افزود: امروز محلاتی همچون شهرک حسن آباد، شهرک اوج و… نیاز به تقویت سرانه های رفاهی و زیرساختی دارند، هر یک از محلات سطح شهر باید به سرای محله، فرهنگسرا، سالن ورزشی، استخر، کتابخانه و مسجد مجهز گردند و مدیریت شهری کرج باید حرکتِ تازه ای را در این مسیر شروع نماید، چرا که این مهم مطالبه ی جدی و واقعی شهروندان می باشد.

سخنگوی شورای شهر کرج اظهار کرد: سیما و نمای شهری امروز در کرج وضعیت مناسبی ندارد، چه در مرکز چه در محلاتِ پیرامون و رسالتِ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز صرفاً فعالیت های مناسبتی نیست و باید با استفاده از رنگ، نور، نقاشی و المانها چهره شهر را از آشفتگی ها و نازیبایی ها نجات داد و هر آنچه در معابر ایجاد اغتشاش و آلودگی بصری و صوتی می نماید را بدون تعارف حذف نمود.

این مسئول عنوان کرد: حقیقتاً شهروندان از ترافیک ناراضی هستند، گرچه فعالیت های خوبی در زمینه هوشمندسازی تقاطعات و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده و تغییرات محسوس است لکن کافی نیستند و معابر شهر صبح و عصر زیرِ بار سنگین تردد خودروها قرار دارد و جا دارد که مدیریت شهری تصمیمات بهتر و اعتبارات بیشتری را برای این امر اختصاص دهد.

ایزدیار اظهار داشت: کلانشهر کرج استعدادهای بکر فراوانی دارد اما این ظرفیت ها مورد توجه بخش خصوصی قرار نگرفته است، شهرداری برای ساخت فضاهای ورزشی و فرهنگی و رفاهی بودجه لازم را در اختیار ندارد و می توان با هدایت سرمایه های سرگردان و لحاظ مشوق های قانونی، این امر را تسهیل نمود و امیدواریم که شهردار محترم در جهت تدوین بسته های سرمایه گذاری و تبلیغ آنها جدیت لازم را داشته باشد.

وی در پایان بافت های فرسوده کرج را یادآور شد و گفت: با تصویب بسته های حمایتی در شورای اسلامی شهر، نوسازی بناهای ریزدانه و فرسوده در نواحی فرسوده و قدیمی شهر تقریباً بدون پرداخت هزینه ای به شهرداری جهت صدور پروانه ساخت و… همراه گردیده و شهروندان و انبوه سازان می توانند با استفاده از فرصت حاصله، در جهت حذف بافت های فرسوده و ایجاد ارزش افزوده و منافع اقتصادی حرکت نمایند.