ساماندهی و احیای بافت مرکزی شهر، اولویت اساسی شهرداری منطقه ۸ تبریز

شهردار منطقه ۸ در بازدید سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی استان از پروژه‌های عمرانی و مکان‌های تاریخی سطح این منطقه گفت: تلاش برای ساماندهی و احیای بافت مرکزی شهر، اولویت اساسی شهرداری منطقه ۸ تبریز است.

به گزارش شهریار، رضا جان فشان نوبری در بازدید وحید نواداد سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی استان از پروژه‌های عمرانی و مکان‌های تاریخی سطح این منطقه با اعلام این مطلب افزود: طی چند ماه گذشته کفسازی و اقدامات عمرانی مناسبی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۸ تبریز انجام گرفته که با همه قدرت در آینده نیز تداوم خواهد یافت و شاهد تحول اساسی در این منطقه خواهیم بود.

وی همچنین گفت: شهرداری منطقه ۸ به تنهایی نمی‌تواند در اجرای پروژه‌های عمرانی موثر واقع شود و باید همه نهادها و ارگان‌های مربوطه در اجرای کارهای عمرانی مد نظر منطقه ۸ را همراهی کنند.

جان فشان نوبری تاکید کرد: در حال حاضر ده‌ها پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۸ تبریز در حال اجرا است که با اتمام آنها شاهد توسعه و تحول بافت مرکزی شهر خواهیم بود.

شهردار منطقه ۸ تبریز در ادامه سخنان خود از اجرای چندین پروژه مسیرگشایی، به منظور حل مشکل ترافیکی در معابر سطح حوزه خبر داد و افزود: اجرای طرح‌های مسیرگشایی در سطح حوزه شهرداری منطقه ۸ تبریز، علاوه بر امکان دسترسی ساکنان و شهروندان به معابر جدید، معضل ترافیک و بلاتکلیفی چندین ساله در بافت مرکزی شهر را نیز برطرف می‌کند.

وی در خاتمه گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر سطح حوزه، کفسازی و پیاده‌روسازی چندین محور گردشگری از جمله کوچه پاساژ، کوچه ثبت، آرامیان، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان تئاتر و … را طی ماه‌های اخیر آغاز کرده که برخی از آنها به اتمام رسیده و مابقی با جدیت در حال اجرا است که اقدامی موثر در راستای ساماندهی معابر تاریخی شهر است.