دستور کار نهادهای مرتبط و ساماندهی تکدی گران

به گزارش شهرداران و رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد ساماندهی تکدی گری در شهر جهانی یزد از طریق نهادهای مرتبط و نظارتی به طور جدی پیگیری شود. فاطمه زارع بیان کرد: متکدیان علاوه بر اینکه خدمتی به جامعه ارائه نمی‌دهند و نقشی در تولید و رونق […]

به گزارش شهرداران و رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد ساماندهی تکدی گری در شهر جهانی یزد از طریق نهادهای مرتبط و نظارتی به طور جدی پیگیری شود.

فاطمه زارع بیان کرد: متکدیان علاوه بر اینکه خدمتی به جامعه ارائه نمی‌دهند و نقشی در تولید و رونق اقتصاد جامعه ایفا نمی‌کنند، موجب شیوع و گسترش فرهنگ مصرف گرایی و بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های زنجیره‌ای در زمینه اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با نهادهای مربوطه برای رفع این موضوع این وضعیت را زیبنده شهر جهانی یزد ندانست و عنوان کرد: تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی است و فقر، بیکاری، عدم مهارت و آشنایی با یک حرفه خاص از دلایل عمده روی آوردن به این کار است و لازم است با آموزش شهروندی و ایجاد زمینه مناسب برای آموزش شهروندان، آنها را برای آموزش حرفه خاص سوق دهیم.

فاطمه زارع افزود: گرچه براساس بند پنج ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری باید ساماندهی متکدیان را در دستور کار قرار دهد اما شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از این معضل جلوگیری کند و تمام نهادها برای رفع آن باید همکاری لازم را داشته باشند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: این مساله علاوه بر نارضایتی مردم، سبب نازیبایی چهره شهر شده و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.