فرماندار سنندج:

زمین‌های مازاد ادارات برای مسکن ملی واگذار شود

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و نبود مسکن مهم ترین مشکلات جوانان است گفت: ایجاد مسکن و اشتغال در اولویت جدی مدیران قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان سنندج، حسن عسکری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سنندج، اشتغال‌آفرینی و تامین مسکن را ملاک ارزیابی و عملکرد مدیران دانست و اظهار کرد: مدیری که بتواند مشکلات اشتغال و مسکن جوانان را حل کند مدیر موفق و توانمندی است.

فرماندار شهرستان سنندج اولویت دولت سیزدهم را ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جوانان عنوان کرد و گفت: مقاومت ادارات نسبت به واگذاری و اختصاص زمین‌های مازاد خود به طرح مسکن ملی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه نبود مسکن از مهم‌ترین چالش‌های حوزه مسکن است، شناسایی زمین‌های مازاد ادارات و واگذاری آن به مردم را از راهکارهای حل مشکل زمین بیان کرد.

فرماندار سنندج خواستار رفع مشکل تعاونی‌ها در راستای تامین مسکن جوانان شد و گفت: مشکلات مسکن مددجویان کمیته امداد در دستور کار ویژه قرار گیرد.

وی همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی جوانان فاقد شغل را مهم ارزیابی کرد و گفت: مقوله مهارت‌آموزی جوانان به صورت هدفمند مورد توجه قرار گیرد.

عسکری عملکرد بهزیستی و کمیته امداد را در راستای توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال‌آفرینی را قابل تقدیر دانست و بر برگزاری کارگروه اشتغال از سوی بخشداران در راستای اشتغال پایدار روستایی تاکید کرد.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری روستاها و توجه ویژه به توسعه صنایع دستی مناطق گردشگری تاکید کرد.

فرماندار سنندج نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: نیروی انسانی ستون فقرات هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند.

وی حضور جوانان امیدوار و با نشاط را لازمه پیشرفت جامعه دانست و اظهارکرد: جوانان جامعه اسلامی در تمام دوران و در تمام عرصه‌های تاریخ نظام جمهوری اسلامی حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده‌اند.

عسکری به حوادث جنگ تحمیلی در دهه ۶۰ اشاره کرد و گفت: در این دوران جوانان خدمات زیادی ارائه کردند و بیش از ۷۰ درصد ایثارگران و جانبازان در رده سنی جوان هستند.

وی افزود: پس از دوران دفاع مقدس و در دوره سازندگی و عرصه‌های مختلف جوانان حرف اول را می‌زدنند.

فرماندار سنندج با اشاره به ظرفیت ارزشمند جوانان، حل مشکلات جامعه را نیازمند ایجاد روحیه امید، خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان دانست.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند و بیشترین کلیدواژه این بیانیه جوانان هستند تاکید کرد: مسوولان نظام در راستای پیشبرد اهداف مدیریتی خود منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کاری خود قرار دهند.