رویکرد متفاوت شورای ششم در راستای توسعه پروژه های عمرانی در بافت تاریخی و فرهنگی

دکتر نصیری عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به افتتاح  ۷ پروژه در بافت قدیم و کلنگ زنی ۷ پروژه در بافت تاریخی گفت: بیشترین پروژه های شهرداری شیراز به لحاظ تعداد در این منطقه شاهد هستیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز: مهدی نصیری در آیین افتتاح ۲۹ پروژه عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و خدمات شهری شهرداری شیراز بیان کرد: بودجه عمرانی اختصاص یافته به بافت تاریخی بیشترین بودجه نسبت به دیگر مناطق شیراز دارد، که نشان از اهمیت بافت تاریخی شیراز در شورای ششم است.
وی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم تعریف پروژه های زیادی برای پیشرفت شهری هم از نگاه تاریخی و هم از نگاه کالبدی است، ابراز کرد: تلاش می‌کنیم با هماهنگی بین دستگاه های مختلف، سرعت پروژه های شهری در این منطقه را بیشتر کنیم.

ناظر شورا در شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اینکه سرعت و تعداد پروژه های تعریف شده در آینده برای این منطقه بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: برای اولین بار مسیرهای گردشگری توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تعریف شده است که عمده این مسیرها در بافت تاریخی قرار دارد.
نصیری با اشاره به کلنگ زنی مسیر ۴۵ متری خیابان محراب نیز گفت: این خیابان برای ۷۵ هزار شهروند ساکن سه محله آبجوار، دشت چنار و محراب به طول ۱.۷ کیلومتر و عرض ۴۵ متر دسترسی خوبی ایجاد می شود.
وی افزود: درحال حاضر این سه محله به دلیل عبور و مرور ماشین های زیاد از خیابان باریک شاهد وقوع تصادفاتی هستند که با راه اندازی خیابان ۴۵ متری محراب هدیه خوبی به ساکنین محلات  هم به مناطق جنوب شیراز برای رسیدن به مرکز و شمال شهر  و هم برای کارکنان شهرک صنعتی نیز  یک مزیت خواهد بود که با زمان کمتری به محل کار خود برسند.
نصیری ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.