غرس۳ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در خوی

کاشت ۳ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در خوی شهردار خوی گفت: همزمان با روز درختکاری امسال، افزون بر ۳ هزار اصله نهال در سطح شهر خوی و باغ دلگشا کاشته می شود. به گزارش شهرداران و  مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، حسن نصراله پور با تشریح این خبر افزود: […]

کاشت ۳ هزار اصله نهال همزمان با روز درختکاری در خوی شهردار خوی گفت: همزمان با روز درختکاری امسال، افزون بر ۳ هزار اصله نهال در سطح شهر خوی و باغ دلگشا کاشته می شود.

به گزارش شهرداران و  مدیریت ارتباطات شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، حسن نصراله پور با تشریح این خبر افزود: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد. وی ادامه داد: با توجه به احیای باغ تاریخی دلگشا و نزدیک شدن به افتتاح این پروژه فاخر، بیش از ۹۰ اصله نهال کاج و چنار نیز در محوطه باغ کاشته خواهد شد. نصراله پور با اشاره به نوع نهال ها اظهار داشت: امسال همزمان با سراسر کشور، روز درختکاری در باغ دلگشا برگزار می شود و در سطح شهر نیز کاشت نهال هایی همچون زبان گنجشک، سنجد، یاسمن، سرو خمره ای و نقره ای، کاج مشهد و غیره آغاز می شود. در ایران ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان «هفته منابع طبیعی» نامگذاری شده که نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز درختکاری» است.در ایران، روز ۱۵ اسفند نخستین روز هفته منابع طبیعی روز درختکاری است و ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است. در این هفته، نهال انواع درختان، متناسب با شرایط جوی ایران توسط شهرداری بین مردم توزیع می‌شود و شیوه‌های کاشت درخت به علاقه مندان آموزش داده می‌شود.

درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های بیکران خداوند است که بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌سازد، انسان‌ها از وجود طبیعت و درختان همواره لذت می‌برند، ما با نگاه به درختان، به آرامش، سبک‌بالی و حس زندگی می‌رسیم. تحقیقات نشان داده است که حتی بیشتر بیماران بعد از عمل جراحی و یا بیماران قلبی، اگر در بیمارستان در اتاقی با منظره‌ای رو به طبیعت و درختان بستری شوند، بهبود آنها سریع‌تر می‌شود.

در تمام کتب دینی و غیر دینی کاشت درخت و نگهداری از آن همواره حائز اهمیت بوده است، به طور کلی درختان جزئی از منابع طبیعی و ملی هر کشوری به شمار می‌روند و متعلق به محیط زیستی هستند که همه افراد در آن زندگی می‌کنند.