کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد:

رسیدگی بدون اغماض به تخلفات ساخت‌وساز

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام و یا ساختمان بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: هرگونه تخلفات ساخت‌وساز که مازاد بر پروانه انجام و یا ساختمان بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می شود.

محمدرضا فروغی با اعلام این خبر گفت: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام و یا ساختمانی بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری، نوع تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع و در این کمیسیون بر اساس نوع تخلف و موارد کلی فرم گزارش وضعیت بنا، به تخلفات ساختمانی رسیدگی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه رسیدگی به تخلفات ساخت‌وساز بدون اغماض انجام می شود، ادامه داد: به‌طور کلی در پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شود تمام موارد تخلف از جمله مشرفیت، ایستایی، آتش‌نشانی و تمام مبحث‌هایی که به اصول سه‌گانه مربوط می‌شود، بررسی و رأی مربوطه صادر می‌شود.

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تخلفات ساختمانی را متنوع و شامل اضافه ساخت، پیش‌روی، احداث بالکن، پر کردن عقب‌نشینی یا رعایت نکردن عقب‌نشینی دانست و گفت: اضافه ارتفاع، احداث سایه‌بان و تخلفاتی از این دست نیز از جمله تخلفات زیربنایی و مواردی که مغایر با مقررات شهرسازی و قوانین ملی ساختمان است، تخلفات غیر زیربنایی محسوب می‌شود.

فروغی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی، نظام مهندسی و معاونت شهرسازی بر این موارد نظارت کامل دارند و بهتر است قبل از هر تخلف با تمام سازمان‌ها، مشاوره‌های لازم انجام شود تا تخلفی صورت نگیرد.