حل مشکل بیمه ۳۹۵ راننده تاکسی در سنندج

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج:

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: مشکل بیمه ۳۹۵ راننده تاکسی با ورود شهرداری در سنندج حل شد.

به گزارش شهرداران و ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، حمید خضری اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای در راستای حمایت‌های بیمه‌ای از فعالین ناوگان حمل و نقل عمومی فی مابین تامین اجتماعی و وزارت کشور منعقد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ به بعد تا کنون هیچ راننده تاکسی در شهر سنندج امکان بهره‌مندی از بیمه رانندگان را نداشته است، گفت: در همین راستا تمام پرونده‌های رانندگان تاکسی در سنندج بررسی و رانندگانی که سابقا در این حرفه فعال بوده و هم اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند از دایره حمایت‌های بیمه‌ای در این قالب حذف شده‌اند البته این افراد‌ امکان بهره مندی از بیمه خویش فرما را خواهند داشت.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در مجموع در بررسی‌های صورت گرفته ۳۹۵ نفر بیمه شده که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند ولی همچنان از حمایت‌های بیمه‌ای در این قالب بهره‌مند بودند شناسایی و حذف شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با تاکید براینکه ۳۹۵ راننده فعال برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به سازمان شهرداری‌ها معرفی شدند، گفت: لیست این افراد به سازمان تامین اجتماعی اعلام و به زودی فرایند کارهای بیمه‌ای آنها انجام و از سال جدید بیمه آنها برقرار می‌شود.

خضری با بیان اینکه رانندگانی تاکسی ۱۳٫۵ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: لیست تعداد دیگری از رانندگان نیز در سال جدید برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به مرکز ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اگر راننده‌ای تاکسی خود را بفروشد و از ناوگان خارج شود بلافاصله اسم‌اش از لیست بیمه حذف و راننده جدید جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج همچنین گریزی هم به سایر حمایت‌های صورت گرفته از رانندگان تاکسی در شهر سنندج هم گریز زد و گفت: یک‌هزار تاکسی سمند سورن پلاس سهم تاکسی‌ رانی سنندج است که تاکنون ۱۴۰ نفر از تاکسی رانان برای تعویض تاکسی‌ های فرسوده خود اقدام کرده اند.

گفتنی است؛ برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت ها، پست، نیروی انتظامی و … صحت سنجی شده است.