دومین نشست استاندار تهران و مسئولان با وزیر کشور در شهر ری/ وزیر کشور: دهه فجر دهه نشاط، امید و حرکت رو به جلو است

دومین نشست مشترک استاندار تهران به همراه فرمانداران استان با وزیر کشور درآستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

دومین نشست مشترک معاونین استاندار، مدیران کل ستادی، فرمانداران و بخشداران استان تهران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شهرری برگزار شد.

وزیر کشور در این نشست با اشاره به پیش ‌رو بودن ایام‌الله دهه فجراظهار داشت: در این ایام پروژه‌های متعددی برای افتتاح آماده خواهد شد، دهه فجر دهه نشاط، امید و حرکت رو به جلو است.

 وی ادامه داد: هر ساله در ایام‌الله دهه فجر نیروی جدیدی به مردم کشور تزریق می‌شود و با کمک همین انرژی جدید، یک سال پر از تلاش دیگر را شروع خواهند کرد.

 وزیر کشور عنوان کرد: امسال در حالی به استقبال دهه فجر می‌رویم که یک شکست دیگر برای دشمن در فشار حداکثری و در تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور رقم خورده است، از این‌رو همه مردم کشور با شور و نشاط در برنامه‌های این دهه شرکت خواهند کرد و امیدواریم دهه پرنشاط و پرشوری داشته باشیم.

 وحیدی در ادامه با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: شهرک‌های اقماری بنا است بخشی از جمعیت را در خود جای دهند، اما ظرفیت‌های زیستی استان تهران با مهاجرت‌ها خوانش ندارد و باید زیرساخت‌ها برای اسکان در شهرک‌های اقماری ایجاد شود.

 وی تصریح کرد: سیاست‌ اصلی مهاجرت معکوس است که در این راستا توجه به روستاها و شهرهای کوچک اهمیت دارد و باید در طرح‌های آمایش سرزمینی برای این منظور برنامه‌ریزی کرده و سیاست‌هایی را در نظر گرفت که نیاز نباشد مردم مهاجرت کنند که یکی از آنها تولید اشتغال و ایجاد جاذبه‌ها در نقاط دیگر است.

 وزیر کشور در رابطه با حضور اتباع در شهرهای اقماری بیان کرد: برخی از این اتباع مجوز اقامت داشته و برخی فاقد مجوز بوده و در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکرده‌اند و از نظر ما حضور آن‌ها غیرمجاز قلمداد می‌شود، بنابراین به‌کارگیری آن‌ها مادامی که شناسایی و احراز هویت نشوند، غیرمجاز است.

 وحیدی ادامه داد: کارفرمایان برای بکارگیری اتباع باید به این نکته توجه کنند که این اتباع باید شناخته‌شده و در سرشماری حضور داشته باشند و کارت شناسایی برای آنها صادر شده باشد.

 وزیر کشور در ادامه با اشاره به صف‌های طولانی نانوائی‌ها در برخی شهرستان های تهران، تصریح کرد: با افزایش سهمیه آرد و همچنین نظارت بر نانوایی ها، باید این صف‌های طولانی رسیدگی و برطرف شود تا آردهای تحویلی در چرخه مصرف استفاده شده و خارج از چرخه به فروش نرسد.