درگذشت آیت الله سید سلیمان موسوی مهر استاد و سالک الی الله

تشییع پیکر عالم سالک الی الله ، آیت الله سید سلیمان موسوی مهر ، امام جماعت مسجد النبی ص بر دستان شهروندان  قدردان و نماز گزارمحله دریان نو شهرداری ناحیه۶ منطقه۲

به گزارش خبرگزاری شهرداران، اداره روابط عمومی شهرداری ناحیه۶ منطقه۲ در پی ارتحال این عالم بزرگ پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد .

🏴انا لله و انا الیه راجعون
بدینوسیله درگذشت استاد و سالک الی الله ، آیت الله سید سلیمان موسوی مهر را به محضر مقدس حضرت بقیهَ‌اللهِ الاعظم  عج ، حوزه علمیه ، علمای اعلام ، خاندان مکرم ، شاگردان ، علاقه مندان و سایر دوستان و آشنایان و مردم شریف و نمازگزار محله ستارخان و دریان نو تسلیت و ضمن آرزوی صحت و سلامتی بازماندگان ، غفران و علو درجات  الهی را برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم .

درگذشت عالم پارسا و استاد برجسته اخلاق و عرفان ، آیت الله سید سلیمان موسوی مهر موجب تاثر و اندوه خاطر بازماندگان و نمازگزاران و مردم محلات ستارخان و دریان نو شد .

این روحانی برجسته آراسته به علم و فضیلت و متخلق به اخلاق حمیده در بیستم خرداد ماه سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در یکی از توابع شهر سراب استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود و پس از طی دوران کودکی در سن ۱۳ سالگی برای کسب علوم دینی و حوزوی عازم حوزه علمیه قم شده و در محضر اساتید بزرگی همچون : مرحوم آیت الله بروجردی ، آیت الله گلپایگانی ، امام خمینی ره ، آیت الله موسوی اردبیلی و … درس حوزه آموخت .
این قرآن پژوه فرهیخته پس از فراغت از تحصیل دروس حوزوی در شهرهای مختلف استان های آذربایجان شرقی ، مازندران ، گیلان ، خراسان ، اصفهان و کردستان اقدام به آموزش و تبلیغ علوم دینی و اسلامی کرد .
وی به مدت ۱۷ سال مسئول حوزه علمیه شهرستان گلپایگان بود و از ۲۴ سال قبل به درخواست آیت اله سید علی موسوی اردبیلی فرزند مرحوم سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید آن زمان و موسس مسجد النبی ص محله دریان نو به تهران عزیمت و به عنوان امام جماعت مسجد النبی ص منصوب می گردد .
از او ۵ پسر و ۱ دختر و دو اثر مکتوب به نام های کشف الآیات قرآن کریم و نور در ظلمت تالیف سید سلیمان موسوی مهر به یادگار مانده است .
سرانجام این روحانی بزرگ در سن ۸۶ سالگی و درتاریخ اول فروردین ماه سال ۱۴۰۳ هجری شمسی مطابق با روز نهم ماه رمضان سال ۱۴۴۵ و همزمان با شب وفات حضرت خدیجه س دعوت حق را لبیک و به دیار باقی شتافت و در جوار رحمت واسعه الهی آرام گرفت .
پیکر پاک آن مرحوم پس از اقامه نماز میت به امامت سید علی موسوی اردبیلی و ذکر زیارت نامه  عاشورا و قرائت نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله محمد علی شاه آبادی از نوادگان مرحوم حاج آقا روح الله شاه آبادی بر دستان نمازگزاران و مردم قدر شناس محلات دریان نو ، ستارخان و سایر محلات همجوار تشییع شد .

روحش شاد و یادش گرامی

اداره روابط عمومی شهرداری #ناحیه۶منطقه۲