خط ویژه اتوبوس تندرو (BRT) کرج

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح مطالعاتی فاز(1و2) و اجرای خط ویژه اتوبوس تندرو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، علیرضا رحیمی در خصوص بزرگترین طرح حمل و نقل همگانی و عمومی به عنوان  BRT گفت:در آینده نزدیک خط ویژه اتوبوس های تندرو در شهر کرج به طول ۳۰کیلومتر اجرایی خواهد شد در کمیسیون عمران و حمل ونقل برابر تبصره۵۹ بودجه ۱۴۰۱، شهرداری کرج موظف بود که طرح خط ویژه اتوبوس تندرو را به تصویب برساند و در این جلسه فاز مطالعاتی (۱و۲)اجرای این طرح به تصویب رسید.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل در تشریح این طرح افزود: خط ویژه مذکور با ویژگی رفت و برگشت به طول حدود ۳۰کیلومتر دارای ۲۱ ایستگاه به طوریکه ایستگاه ها دارای طراحی خاص با رعایت سیما و منظر شهری و همچنین رعایت حال و تردد آسان معلولیت های حرکتی توان یاب و جانبازان عزیز می باشد. که در طول مسیر از طریق نرده و یا بصورت ترکیبی نرده – جدول و همچنین نیوجرسی در بعضی از نقاط جدا می شود.

رحیمی در ادامه اضافه کرد: خط ویژه از میدان حصارک آغاز در ادامه مسیر به میدان کرج و از طریق بلوار شهید چمران به پایانه شهید سلطانی متصل خواهد شد و اجرای مسیر، ایستگاه ها و هوشمندسازی آن با ۴۱ دوربین و اجرای روشنایی آن حدود یکصدو پنجاه میلیارد تومان برآورد هزینه می باشد و تمام سعی و تلاش شورای شهر کرج است  تا پایان سال از طریق پیمانکار و یا بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

در پایان لازم به ذکر است مقدمه اجرای این طرح با هدف و اصلاحات هندسی در طول مسیر در دست اقدام می باشد.