جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی استان تهران

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی استان تهران شکل گرفته و امروز لشکری از جوانان متخصص وارد لایه‌های مختلف مدیریتی استان تهران شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، محسن منصوری در مراسم تکریم و معارفه استاندار جدید تهران که با حضور وزیر کشور و چند تن از نمایندگان استان تهران در محل وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به شرایط خاص استان اظهار داشت: ما استان تهران را در شرایط خاصی تحویل گرفتیم، در مقطع ابتدایی با همه‌گیری کرونا مواجه بودیم و امروز در مقطع انتهایی با ناامنی‌های اخیر روبرو هستیم.

وی با ارائه گزارشی رویکردی و عملکردی از اقدامات صورت گرفته در استان تهران، بیان کرد: موضوعاتی همچون سیل، آلودگی هوا، گسترش کم‌نظیر گرد و غبار و هدفمندی یارانه‌ها وقت و توان زیادی از مجموعه گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی استان تهران شکل گرفته است و امروز لشکری از جوانان متخصص وارد لایه‌های مختلف مدیریتی استان تهران شده‌اند؛ در این راستا متوسط سن مدیریت استان تهران ده سال جوان شده و این به معنای سرمایه‌سازی برای انقلاب اسلامی است.

منصوری سپس گفت: کار میدانی و جهادی اولویت کارکنان استانداری بوده و اینکه بیش از ۱۶۰ روز میان مردم شهرستان‌ها حضور داشته‌ایم باعث افتخار ما است. مردم‌داری و حضور در بطن مردم از نقاط افتخار عملکردی این مدت مدیران استان تهران بود که به تبعیت از سلوک دولت سیزدهم به صورت مستمر در این مدت صورت گرفت. گره گشایی مستقیم از مسائل مردم توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی در استان تهران ستودنی بود.

وی تاکید کرد: حدود ده هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط دولت وارد استان تهران شده که حدود ۱۶۰ هزار شغل جدید، یعنی ۱۵ درصد فراتر از تعهد استان محقق شده و ظرف یک سال گذشته ۴۰۰ واحد راکد و ۱۵۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال فعال شدند و با اصلاح ضوابط استقرار واحدهای تولیدی در شعاع ۱۲۰ کیلومتر تهران معضلات چندین ساله واحدهای تولیدی حل و فصل شد. همچنین ۵۹۳ طرح نیمه تمام اقتصادی وارد چرخه تولید شدند.

منصوری با اشاره به تفویض اختیار دولت به استانداری تهران جهت اضافه شدن ۳۰۰ هکتار به هر یک از شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت : ۳۸ لکه نابسامان در تهران داشتیم که دولت به استانداری تهران مجوز داد تا در قالب شهرک های خصوصی ساماندهی شوند؛ در حوزه افزایش صادرات غیرنفتی نیز شاهد رشد ۵۱ درصدی بودیم و در حوزه اجتماعی با تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی در استانداری تهران مسائل مختلف دنبال شد و موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر پیگیری شد به شکلی که ظرفیت نگهداری از ۱۱ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر یعنی دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی افزود: ارتباط منسجم و موثری با گروه های مختلف و احزاب در جهت تحقق دولت مردمی ایجاد شد. همچنین در جریان سفر رئیس جمهور به استان تهران فرمانداری های شهریار و ورامین ارتقاء پیدا کردند و به فرمانداری‌های ویژه تبدیل شدند.
منصوری تاکید کرد: همکاری خوبی در شورای تامین استان تهران شکل گرفت و پروژه‌های سختی اجرایی شد؛ اما در مجموع نمره قابل قبولی داشتیم و موضوع مدیریت کرونا نیز ذیل حوزه امنیتی به خوبی پیش برده شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اتباع خارجی شناسایی شده در تهران وجود دارد، همچنین پیش بینی می شود حدود ۴۰۰ هزار نفر نیز اتباع خارجی شناسایی نشده، یعنی در مجموع حدود ۲ و نیم میلیون نفر اتباع خارجی در تهران وجود دارد که اقدامات خوبی به ویژه در حوزه امنیتی ایجاد شده است.

منصوری عنوان کرد: شهرداری های استان تهران در موضوعات مختلف همچون مسکن ملی و توسعه حمل و نقل ریلی اقدامات خوبی داشتند و متروی غرب تهران در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید. متروی اسلامشهر با جدیت دنبال می شود و در مجموع حدود شش پروژه ریلی در سطح استان تهران دنبال می شود. موضوع تصفیه خانه های استان تهران نیز با اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان تهران باجدیت دنبال می شود.

وی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور در حال تکمیل است و ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه که نیمی از آنها عمرانی است و نیمی دیگر تسهیلاتی بوده، انجام شده و ما توفیق داشتیم سالی پر تلاش در مجموعه استانداری تهران را سپری کنیم و کار زیادی انجام شده و قطعا آقای فخاری نیز با تجربه و سابقه درخشانی که دارند می تواند بهتر از بنده مجموعه را اداره کند و به توفیقات روزافزون دست پیدا کند.