مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خبر داد:

احداث مخزن آب ۵۵ هزار متر مکعبی در باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از احداث یک مخزن آب با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب در باغ رضوان خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از پورتال اطلاع رسانی  شهرداری اصفهان، علی حاجیان با اعلام این خبر گفت: مخزن آب نگین با ظرفیت ۵۵ هزار متر مکعب، به چند دلیل حائز اهمیت است. نخست اینکه بودجه صرف شده برای احداث این مخزن، به میزان بودجه منابع چهار یا پنج هزار متر مکعبی است که در مناطق ایجاد می‌شود، بنابراین با یک دهم بودجه قابل پیش بینی، یک منبع با ظرفیت بسیار بالا را احداث کرده‌ایم. علت این صرفه‌جویی در هزینه‌ این بود که در ساخت این منبع از شرایط زمین‌های باغ رضوان بهره‌ بردیم که نکته قابل اهمیتی است.

وی افزود: با احداث این مخزن در مقایسه با مناطق پانزده‌گانه، به اندازه ۸۶ درصد ظرفیت کل شهرداری، در باغ رضوان ظرفیت ذخیره آب ایجاد کردیم و به نوعی این مخزن، بزرگ‌ترین محل ذخیره آب شهرداری اصفهان است و این نیز نکته مهمی به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان بیان کرد: این مخزن در مسیر لوله کشی سپاهان‌شهر تا باغ رضوان ایجاد شده که هم محلی برای ذخیره آبی است که در زمستان سرریز می شود و هم فرصتی است برای مناطق شرق و جنوب شهر تا سپاهان‌شهر که در صورت نیاز، آبرسانی شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد این مخزن یک اتفاق زیست محیطی در باغ رضوان است، گفت: وجود این مخزن در باغ رضوان، به سبب تعداد زیاد درختان نکته قابل اهمیتی به شمار می‌رود زیرا رطوبت نسبی هوا را افزایش می‌دهد و در بهبود اقلیم موثر است.

حاجیان ادامه داد: همچنین به علت همجواری باغ رضوان با کارخانه پسماند، زیست بوم پرندگان با وجود این منبع آب تغییر می‌کند و امیدواریم که از این نظر نیز در حوزه محیط زیست موثر باشد.