معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز عنوان کرد:

تقسیم بودجه شهرداران نواحی بر اساس نیازسنجی و تعیین اولویت‌ها

معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز گفت: نیازسنجی و تعیین اولویت و برآوردهای دقیق در تدوین بودجه شهرداران نواحی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شهرداران، در جلسه‌ای که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۰ و با حضور مهدی یوسفی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز، جواد صدیقی معاون خدمات شهری شهردار تبریز، سامان احمدزاده معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، موسی زارعی شهردار منطقه ۱۰ و شهرداران نواحی دهگانه برگزار شد، در خصوص موارد و موضوعات مرتبط با شهرداری‌های نواحی بحث و تبادل نظر انجام گرفت و آخرین وضعیت فعالیت شهرداری‌های نواحی مناطق دهگانه تبریز بررسی شد.

در این نشست مهدی یوسفی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تبریز ضمن قدردانی از زحمات شهرداران نواحی به عنوان بازوی اجرایی شهرداری که بیشترین ارتباط را با شهروندان دارند با تاکید بر نیازسنجی و تعیین اولویت و برآوردهای دقیق در تدوین بودجه شهرداران نواحی اذعان کرد: شهرداران نواحی باید در بحث درآمد و کسب درآمدهای پایدار راهکار لازم را ارائه دهند و این راستا نقش ایفا کنند چرا که این امر از وظایف اصلی آنان به حساب می آید.

یوسفی در ادامه تصریح کرد: معاونان و شهرداران نواحی باید ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم داشته و در بحث پاسخ دهی مناسب به شکایات، مشکلات و مطالبات مردمی از طریق سامانه ۱۳۷ توجه بیشتری داشته و این موارد را اولویت کاری خود قرار دهند.

در ادامه این نشست جواد صدیقی معاون خدمات شهری شهرداری تبریز نیز با بیان اینکه شهرداران نواحی با حوزه خدمات شهری ارتباط بیشتری دارند، افزود: ارتباط منسجم و منظم شهرداران نواحی با معاونت خدمات شهری قطعا تاثیر بسزایی در موفقیت شهرداری منطقه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تبریز مجموعه‌ای یکپارچه است و تمامی نیروها و مدیران برای اجرای وظایف نهاد مدیریت شهری تلاش می کنند، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت نورپردازی و چراغ‌های پارکی، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی پارکها و رفع نواقص و نیز تجهیز سرویس‌ها با امکانات بهداشتی بهسازی و نصب باکس‌های جدید زباله در طرح‌های مناسب پارکی، امحاء دیوار نوشته‌ها و آگهی‌ها، جمع‌آوری بنرها به خصوص بنرهای پاره شده گام مهمی در زیبایی بصری شهر است که باید به صورت منظم در دستور کار عوامل شهرداری های نواحی باشد.

مستندسازی عملکرد، بررسی ردیف بودجه صرف شده و بودجه لازم برای تداوم و پیگیری پروژه های جاری سال در حوزه های مختلف، تسریع در ارائه خدمات متنوع شهرسازی به شهروندان و هماهنگی در امور مربوطه، اشراف بر احصا و تعیین تکلیف برخی از مشکلات منطقه،  افزایش تعامل مستمر شهرداران نواحی با معاونت‌های مختلف از جمله موارد مطروحه در این جلسه بود.