تفاهم مشترک برای توسعه گردشگری مقاومت در شهرهای تبریز و قم

در دیدار رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، بر ضرورت توجه به اشتراکات شهرهای محور مقاومت برای توسعه گردشگری مقاومت تاکید شد.

به گزارش شهرداران، در دیدار رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم، بر ضرورت توجه به اشتراکات شهرهای محور مقاومت برای توسعه گردشگری مقاومت تاکید شد.

در این دیدار امیر نصیربیگی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با اشاره به زمینه های مشترک دو شهر تبریز و قم خاطر نشان کرد: صبغه این دو شهر در توجه به زمینه های انقلابی گری و توجه به هویت و میراث ایرانی و شیعی، همواره مورد توجه است و از خواستگاه همه مظاهر هویتی ثمراتی درخشان برای ایران و انقلاب اسلامی به ارمغان آمده است.

وی افزود: تبریز در همه سال ها و روزهای مقاومت، خوش درخشیده است و توانسته در تحقق بخشی به آرمان های ایران نقش افرین باشد.

نصیربیگی با اشاره به بزرگداشت شهدای قم توسط مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ اظهارداشت: این پیوند تاریخی آغازگر نهضت اربعین شد و توانست مسیر  انقلاب اسلامی را شتاب بخشد.

در ادامه این دیدار، حمیدرضا نادری مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با قدردانی از همراهی تبریز در برنامه ریزی برای رویدادهای مشترک، اظهار داشت: امید است در سایه تعامل های دوسویه زمینه برنامه ریزی برای فعالیت نظام‌مند با محوریت گردشگری بین دو شهر تبریز و قم فراهم شود.

وی با اعلام آمادگی شهر قم برای میزبانی از رویدادهای مشترک خاطر نشان کرد: امید است با برگزاری برنامه های مشترک میان دو مجموعه شهرداری قم و تبریز، زمینه برای افزایش همدلی و همبستگی و نیز، استفاده از ظرفیت ها و تجارب مشترک بیشتر فراهم آید.