در صحن شورا منعقد شد

تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان هلال احمر، شهرداری و شورای شهر

تفاهم نامه سه جانبه جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران، با حضور شهردار تهران و رئیس هلال احمر با محوریت آموزش همگانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، در صحن شورا به امضا رسید. به گزارش شهرداران و پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی، عضو شورا در دویست […]

تفاهم نامه سه جانبه جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران، با حضور شهردار تهران و رئیس هلال احمر با محوریت آموزش همگانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، در صحن شورا به امضا رسید.

به گزارش شهرداران و پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی، عضو شورا در دویست و سومین جلسه شورا با اشاره به پنجم دی ماه و سالگرد زلزله بم و کشته شدن حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و خاطر نشان کرد: به مناسبت این روز تفاهم نامه سه جانبه میان جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران در حوزه آموزش همگانی درحوزه ایمنی و مدیریت بحران منعقد می‌شود.
بابایی تأکید کرد: از اقدامات بسیار مهمی که می توانیم در جهت شهر ایمن و آماده انجام دهیم، بحث آموزش همگانی است که بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، این مسئولیت  بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده و هلال احمر نیز تلاش خود را برای اینکه آموزش همگانی در شهر تهران انجام شود، به کار بسته است.
عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه این تفاهم نامه با رویکرد اصلی آموزش تهیه و تدوین شده و یکی از اهداف آن آموزش سالیانه یک هزار مربی است تا وظیفه اصلی پویش شهر ایمن و آماده مسئولیت  خود را انجام دهند؛ اظهار داشت: انسجام و هماهنگی در راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های متولی و موضوع آموزش‌های همگانی در حوزه ایمنی و مدیریت بحران در شهر تهران، افزایش اثربخشی فعالیت‌ها در حوزه آموزش‌های مرتبط، ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی شهروندان و ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری برای کلیه گروها و جامعه هدف به منظور کاهش آسیب پذیری، افزایش توان فردی و اجتماعی در خود امدادی و دیگر امدادی و رفتار های شهروندان درمواجه با بحران، تقویت مشارکت اجتماعی و توسعه مردمی سازی و پایدار سازی فعالیت گروهای داوطلب برای آمادگی در شرایط اضطراری از جمله اهداف تفاهم نامه است.
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران از نظر تعداد نیروها بنا بر اعلام صلیب سرخ در میان پنج کشور اول دنیا قرار دارد؛ گفت: ما در عرصه بین‌المللی بدون هیچ منتی برای امداد رسانی در حوادث گوناگون از جمله زلزله افغانستتان، ترکیه، سوریه و غیره حضور داشتیم. در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات وارد و ترخیص شده است و به زودی به کار گرفته می‌شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با تأکید بر اینکه نگاه ما در آموزش، محله محوری است، گفت: اخیرا جوانان تهرانی را برای امدادرسانی آموزش دادیم تا در زمان مخاطرات بتوانند کمک رسان باشند؛ در حادثه متروپل بسیاری از خانواده‌ها که عزیزانشان زیر آوار بودند، از شدت آلام روحی و روانی قصد خودکشی داشتند که حضور تیم‌های سحر به عنوان سفیران روحی و روانی در این حوادث می‌تواند آلام روحی و روانی افراد را کاهش دهد.
کولیوند با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم از طریق مصر خدمات رسانی به مردم غزه را دنبال کنیم؛ یادآور شد: ما با تمام توان در خدمت مردم کشورمان نیز هستیم و هرجا نیازی به کمک باشد، اقدام خواهیم کرد.
گفتنی است، تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین جمعیت هلال‌احمر، شهرداری و شورای شهر تهران با محوریت آموزش همگانی در حوزه ایمنی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران منعقد شد.