تعطیلی ادارات ۴ شهرستان گیلان به دلیل بارش برف

تعطیلی ادارات ۴ شهرستان گیلان به دلیل بارش برف

به گزارش شهرداران،براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به ریاست اسدالله عباسی، استاندار، در پی بارش برف و برودت هوا، ادارات چهار شهرستان استان به جز دستگاه ‌ای امدادی و خدمات‌رسان امروز، هفتم اسفندماه به دلیل بارش برف تعطیل شد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی ورودی استان و بخش‌های مختلف این مسیر در محل اداره کل مدیریت بحران استان، گفت: در زمان حاضر مشکلی در حوزه آب و گاز وجود ندارد؛ در برخی از مناطق با قطعی برق مواجه هستیم که نیروهای شرکت برق در مناطق مختلف دچار قطعی، در حال رفع مشکل هستند.

وی افزود: در مناطق کوهستانی استان گیلان بیش از یک متر برف باریده است و بازگشایی راه ها همچنان ادامه دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی انرژی در استان از مردم خواست به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف توجه کنند تا ایام بارش برف را هم با کمترین قطعی و مشکل و به خوبی سپری کنیم.

عباسی در ادامه بر ضرورت پرهیز از ترددهای غیرضرور در مناطق مختلف برف گیر گیلان تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد بحران در آماده‌باش هستند و تمامی مسئولان از جمله فرمانداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در محل ماموریت خود حضور دارند.

محمدرضا حق بین، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌های برخی از شهرستان‌های گیلان امروز تعطیل اعلام شده است، افزود: راه‌های اصلی و ورودی و خروجی استان باز بوده و تردد با کندی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل، خاطرنشان کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان‌ها فعال خواهند بود.