مکانیزاسیون فرآیند تحریر خبر در شهرداری رشت

پرتال جدید شهرداری رشت رونمایی شد

با توجه به برنامه ریزی و نیازسنجی انجام شده توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و همراهی حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل جهت مکانیزاسیون فرآیند تحریر خبر، پرتال جدید شهرداری رشت رونمایی شد.

به گزارش شهرداران و مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با اشاره به راه اندازی پرتال جدید شهرداری رشت اظهار کرد: پرتال جدید با توجه به برنامه ریزی و نیازسنجی انجام شده توسط این سازمان و همراهی حوزه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در راستای مکانیزاسیون فرآیند تحریر خبر رونمایی شده است.

روح الله یزدانی، تولید و نمایش انواع محتوا با تکیه بر فناوری هوش مصنوعی جهت غنی سازی محتوای تولید شده و بهره مندی از سامانه های خودکارسازی را از مهم ترین ویژگی های پرتال جدید عنوان کرد و افزود: ایجاد گردش کار از مرحله پیش نویس تا مرحله انتشار مطالب، کمک شایانی به همکاری سیستماتیک خبرنگاران با شهرداری می کند و در نتیجه ارتقا کیفیت اطلاع رسانی آگاهانه، مستمر و برنامه ریزی شده به رشتوندان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طراحی انواع گزارش های آماری در قالب انواع نمودارهای گرافیکی از قابلیت های پرتال جدید شهرداری رشت است، تصریح کرد: طراحی گزارش با اتصال به وب سرویس  و طراحی وب سرویس و همچنین امکان دریافت خروجی از گزارش در انواع قالب ها از جمله قابلیت های پرتال جدید است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت به قابلیت پر کردن لیست های بازشو از بانک اطلاعاتی و برقراری ارتباط بین آنها در پرتال جدید اشاره کرد و گفت: وابسته نمودن نمایش برخی فیلدها به فیلدهای دیگر و امکان تعریف حداقل و حداکثر تعداد فایل ها، حداکثر حجم و پسوندهای قابل ارسال و همچنین تغییر اندازه تصاویر ارسال به سرور در پرتال جدید شهرداری رشت برنامه ریزی شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه اعمال محدودیت های زمانی برای تکمیل فرم در پرتال جدید امکان‌پذیر است، یادآور شد: اعتبار سنج های متنوع برای مقادیر فیلدها، تولید و نمایش انواع محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی در قالب های متفاوت، قابلیت تشخیص چهره و هویت شخصیت های حاضر در تصاویر اخبار جهت غنی سازی محتوای تولید شده و تگ شدن نام شخصیت ها بر روی تصاویر در سایت در پرتال جدید قابل انجام است.

وی ادامه داد: سامانه خودکار تشخیص چهره و تگ گذاری تمام تصاویر پیشین اخبار متنی و تصویری، قابلیت کاهش سایز و حجم تصاویر قبل از ارسال به سرور و امکان کراپ تصویر پس از ارسال، قابلیت تبدیل تصویر به متن ذخیره خودکار محتوا در زمان فیلدهای خبر و امکان پیش نمایش و تاریخچه خبر مشاهده ویدئو در پرتال جدید لحاظ شده است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری رشت با بیان اینکه بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو (SEO) با تولید اسکیمای اخبار در پرتال جدید برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی در پورتال جهت تولید خلاصه مطلب، انتخاب مناسب ترین کلید واژه ها و پیشنهاد مطالب مرتبط به مطلب تولید شده و همچنین خبر خوان (تولید فایل صوتی از مطالب به صورت خودکار با کمک هوش مصنوعی) از دیگر قابلیت های فرآیند تحریر خبر در پرتال جدید شهرداری رشت است.