تعامل و همکاری بین مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و شهرداری مشهد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه نگاه مدیریت شهری نگاهی فرهنگی است گفت: تعامل و همکاری‌های خوبی میان شهرداری و آموزش‌وپرورش وجود دارد.

گزارش شهرداران به معرفی و بررسی تعامل و همکاری بین مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و شهرداری مشهد می‌پردازد. در بخش اول، به اهمیت نگاه مدیریت شهری به عنوان یک نگاه فرهنگی اشاره می‌شود. بر اساس گفته‌های امیر شوشتری، فعالیت‌های شهرداری بسیار گسترده، پیچیده و زمان‌بر هستند و این فعالیت‌ها مستقیم یا غیرمستقیم با دستگاه‌های مختلف ازجمله آموزش و پرورش نیز در ارتباط قرار دارند.

در بخش دوم، اشاره می‌شود که تعامل و همکاری‌های خوبی میان شهرداری و آموزش‌وپرورش وجود دارد که می‌تواند به پیشبرد تعلیم و تربیت و اهداف نظام و حاکمیت کمک بسیار زیادی کند. مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز به‌طور واضح اعلام می‌کند که شهرداری مشهد همکاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه حوزه فرهنگی، با آموزش‌وپرورش دارد. وی امیدوار است که این همکاری‌ها در آینده به صورت مستحکم‌تر و قوی‌تری ادامه یابند.

در بخش سوم، بر اهمیت جامعه مخاطب شهرداری و نقش آموزش‌وپرورش در ارتباط با جامعه تاکید می‌شود. امیر شوشتری تأکید می‌کند که بزرگ‌ترین جامعه مخاطب شهرداری، که شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیاست، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه را شامل می‌شود. او با تقدیر از حمایت‌های شهرداری مشهد از حوزه تعلیم و تربیت، امیدوار است که با توجه به نگاه فرهنگی مدیریت شهری، همکاری‌ها در آینده به‌مراتب بیشتر شود.

در بخش آخر، به این نکته اشاره می‌شود که همکاری‌های بین شهرداری و آموزش‌وپرورش مشهد در گذشته و حال به نفعِ تعلیم و تربیت و پیشبرد اهداف مرتبط بوده است و به عنوان نمونه‌ای از تعامل موفق است. بنابراین، بر اساس تحلیل و بررسی‌های انجام شده، مطمئنیم که با توجه به نگاه فرهنگی مدیریت شهری و حمایت شهرداری از حوزه تعلیم و تربیت، همکاری‌ها در آینده می‌تواند به گسترش و تقویت بیشتری دست یابد.