معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

تصویب طرح استفاده از حیاط مدارس برای سوار شدن دانش آموزان به سرویس مدرسه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تصویب طرح استفاده از حیاط مدارس برای سوار شدن دانش آموزان به سرویس مدرسه خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان از تصویب طرح استفاده از حیاط مدارس برای سوار شدن دانش آموزان به سرویس مدرسه خبر داد.

حسین حق‌شناس با اشاره به آخرین مصوبات کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان مرتبط با شهرداری اصفهان در شهریورماه سال جاری، اظهار کرد: در این جلسه، درخواست‌های شهرداری اصفهان در خصوص شناورسازی ساعت آغاز فعالیت سازمان‌ها و ادارات، زمان بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان، ایجاد آرامش، کاهش بار ترافیکی سطح شهر در ساعات اوج و ایمنی ترافیکی بررسی شد.

او افزود: نخستین مصوبه این جلسه درباره پیشنهاد شهرداری برای شناورسازی ساعات کار، با توجه به آغاز بازگشایی مدارس و اختیارات استانداران، موافقت با یک ساعت شناورسازی برای همه دستگاه‌ها و ادارات به غیر از بانک‌ها، کارهای امدادی و بیمارستانی و نظامی بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری به‌منظور تقسیم بار ترافیکی شهری درخواست شناورسازی ساعات شروع مدارس را داشت که در این جلسه مصوب شد آغاز زمان فعالیت مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش انجام شود.

او ادامه داد: همچنین به‌منظور افزایش استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، کاهش ترافیک و ارتقای ایمنی مقرر شد برنامه‌های آموزشی همچون پلیس مدرسه و ایمن‌سازی برای کارکنان دستگاه‌ها توسط پلیس راهور با همکاری شهرداری تهیه و در ادارات و اصفهان و شهرهای دیگر استان اجرا شود.

آنطور که حق‌شناس گفت، مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تأمین خدمات ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی با توجه به بازگشایی مدارس، در دستور کار شهرداری اصفهان قرار می گیرد.

او خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات جلسه کمیته فنی شورای ترافیک استان، این بود که فرمانداری شهرستان اصفهان ضمن تشکیل جلسات تخصصی نسبت به ساماندهی سرویس مدارس و ایجاد تعادل در نرخ‌گذاری اقدام کند و آموزش و پرورش همکاری لازم را با پلیس راهور و شهرداری از طریق ابلاغ به مدیران مدارس داشته و گزارش آن را اعلام کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین خبر داد: مصوب شد که برای ممانعت از ایجاد بار ترافیکی در معابر مجاور مدارس، از حیاط مدارس به‌منظور سوار کردن دانش‌آموزان در سرویس با رعایت نکات ایمنی لازم استفاده شود.

به گفته او، این طرح در سال جاری برای تعدادی از مدارس اجرا و از سال آینده در همه مدارس دارای شرایط لازم اجرا می‌شود.