با بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان

تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک

رئیس کمیسیون اقتصادی ، برنامه و بودجه و اداری مالی شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه محورهای مختلفی می‌تواند بسترساز فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، گفت: این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک می‌تواند اجرایی شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از مدیریت ارتباطات شورای اسللامی شهر و شهرداری خوی ، مرتضی شهسوار با اشاره به زیرساخت‌های شهر خوی ، اظهار کرد: خوی شهر دارالمومنین و دارالصفا، ظرفیت های بسیاری در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات دارد ، از این‌رو در حال حاضر با سیاست‌گذاری عالمانه باید نهایت بهره‌وری را از این سرمایه ها داشته باشیم که تاکنون آن گونه که باید صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های کارآمد و نوین که در تمام ارکان و بخش‌های مدیریتی و اجرایی، کلید رفع مشکلات و تحقق‌بخش سیاست‌های تبیینی است، تکیه به ظرفیت فناوری و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی ، برنامه و بودجه و اداری مالی شورای اسلامی شهر خوی تصریح کرد: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره حسب تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری، عزم و توجه مضاعفی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه خواهد داشت و بهره‌گیری از علم روز و تکنولوژی را ضرورتی برای اداره بهتر شهر می‌داند.

وی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری پشتیبان شرکت‌های دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه مدیریت شهری این اطمینان خاطر را می‌دهیم که از آنها حمایت می‌شود، برای حل مسائل و معضلات کلان‌شهری ، نیازمند نقش‌آفرینی این عزیزان هستیم و بر این باوریم که روش‌های سنتی، کارایی و اثربخشی مطلوب را ندارند و باید به شیوه‌های نو روی آورد.

شهسوار تصریح کرد: اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما نباید صرفاً به تلاش برای تداوم حیات شهر خلاصه شود، بلکه باید در جهت رشد، اعتلا و پیشرفت مضاعف آن گام برداریم تا دچار رکود و روزمرگی نشویم.

وی در خصوص محورهای فعالیت مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: محورهای مختلفی می‌تواند زمینه و بستر فعالیت‌های مشترک مدیریت شهری با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، این فعالیت‌ها با محوریت موضوعاتی مانند مقابله با آلودگی هوا، تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک، ارتقای بهره‌وری می‌تواند اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی ، برنامه و بودجه و اداری مالی شورای اسلامی شهر خوی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و بدنه مدیریت‌های شهری با دایره وسیعی از وظایف، مسئولیت‌ها و خدمات روبه‌رو هستند، گفت: این مجموعه وظیفه و رسالت خطیر و دشوار مدیریت شهر را برعهده دارد، حال به نسبتی که شهر وسعت بیشتری می‌گیرد و جمعیت بیشتری را در خود جای می‌دهد، شرایط متفاوت‌تر و دشوارتر می‌شود.

مرتضی شهسوار گفت: باید توجه داشت که گام برداشتن در این مسیر مستلزم سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری دقیق و مدونی است که در مرحله نخست، باید به بیان رویکرد حمایتی خود از حوزه‌های علمی و فناوری و دانش‌بنیان بپردازیم و فعالان این عرصه بدانند که مدیریت شهری حامی و در کنار آنها است.