معاون اقتصادی استاندار تهران:

تثبت ۲۰۰ هزار اشتغال در سطح استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۱۸۷ جلسه ستاد تسهیل با ۷۳۵ مصوبه برگزار شده که بیش از ۶۰ درصد مصوبات طور کامل محقق شده و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار تثبیت اشتغال را در سطح استان داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، نشست خبری استاندار تهران به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، وحید کیهان مشاور استاندار و سرپرست اداره کل حوزه استاندار، عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی، محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی، محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی، قدرت‌اله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع و اصحاب رسانه برگزار شد.

علی‌مهری در این جلسه با اشاره به احیای واحدهای راکد اظهار داشت: ۲۰۱ واحد راکد در استان تهران احیا شده که از این تعداد ۱۵۸ واحد صنعتی و ۴۳ واحد کشاورزی بودند.

وی افزود: ۳۷۶ واحد نیمه فعال که ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد داشتند، افزایش ظرفیت پیدا کرده، همچنین ۲۵۱ طرح نیمه تمام اقتصادی با اعتبار ۶۱۶ میلیارد و قابلیت اشتغال ۵۳۹۰ نفر به بهره برداری رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در مورد نرخ بیکاری عنوان کرد: کمترین نرخ بیکاری کشور را در استان تهران داریم که طی ماه گذشته به ۷ درصد رسیده است.

علی‌مهری تاکید کرد:  با توجه به شرایط تورم و کاهش ارزش پول ملی، تثبیت اشتغال اولویت استان است که در این راستا کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته دو جلسه برگزار می کند که در مجموع ۱۸۷ جلسه برگزار و ۷۳۵ مصوبه داشتیم که بیش از ۶۰ درصد مصوبات طور کامل محقق شده و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار تثبیت اشتغال را در سطح استان داشته باشیم.