بودجه یک هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در خراسان جنوبی

یک هزار و 956 ‪میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: یک هزار و۹۵۶ ‪میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان اختصاص یافته است که از این میزان هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان آن سهم استان برای اشتغال پایدار و ۷۴۸ میلیارد تومان آن برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه های حمایتی در سال جاری اختصاص یافته است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد اشرفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص یک هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در استان در سال جاری، گفت: از مبلغ ۷۴۸ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه های حمایتی؛ حدود ۱۵۰میلیارد تومان در حوزه بهزیستی، ۱۲۸ میلیارد تومان برای حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران و حدود ۴۸۰ میلیارد تومان هم برای کمیته امداد امام (ره) استان اختصاص یافته است.
به گفته وی با توجه به تاکید رئیس جمهور در شورای اشتغال کشور برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه های حمایتی برای افراد کم برخوردار ، علاوه بر کار گروه اشتغال استان که برای ایجاد اشتغال در حوزه دستگاه های دولتی حمایتی و غیر حمایتی است، کار گروه پی گیری اشتغال حمایتی هم در استان ها تشکیل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که دستگاه های حمایتی شامل کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی می شود، گفت: بانک های عامل در این خصوص مشخص شده اند و تاکنون ۶۰ درصد تسهیلات حمایتی کمیته امداد و حدود ۴۰ درصد تسهیلات بهزیستی خراسان جنوبی جذب شده است.
اشرفی با بیان این که فرایند پرداخت تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان آغاز شده است که باید سرعت گیرد، ادامه داد: با انجام این کار شاهد ایجاد اشتغال پایدار با کمک دستگاه های حمایتی خراسان جنوبی خواهیم بود.
به گفته وی برای این که تسهیلات اعطا شده از هدف اصلی خود که ایجاد اشتغال پایدار است، منحرف نشود ، تشکیل کمیته نظارت در تبصره ۱۶ پیش بینی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این کمیته به ریاست مدیرکل سرمایه گذاری استانداری و دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارایی تشکیل می شود تا نهادهای حمایتی اهلیت سنجی متقاضی را انجام دهند و فرایند صد درصدی تحقق اشتغال توسط کمیته مورد نظر انجام شود.
اشرفی تاکید کرد: برای تحقق اشتغال در این خصوص تنها توزیع تسهیلات هدف نیست بلکه باید شاهد تحقق صد درصدی اشتغال پایدار در این خصوص در استان باشیم.