روز گذشته در شهر فردوس

سقوط و شکستن بیش از ۴۵۰ درخت بر اثر طوفان شدید طوفان و بارندگی شدید

شهردار فردوس گفت: در اثر بارندگی کم سابقه و همچنین طوفان شدیدی که روز گذشته در شهر فردوس اتفاق افتاد، متاسفانه بیش از ۴۵۰ درخت سقوط کرده و شکسته شد که حدود ۹۰ درخت از انها به صورت کامل واژگون و بقیه درختان که دچار شکستگی شاخه‌های اصلی شدند، اصلاح و در برخی موارد جمع آوری شدند.

به گزارش شهرداران، شهردار فردوس گفت: در اثر بارندگی کم سابقه و همچنین طوفان شدیدی که روز گذشته در شهر فردوس اتفاق افتاد، متاسفانه بیش از ۴۵۰ درخت سقوط کرده و شکسته شد که حدود ۹۰ درخت از انها به صورت کامل واژگون و بقیه درختان که دچار شکستگی شاخه‌های اصلی شدند، اصلاح و در برخی موارد جمع آوری شدند.

مهندس اکبری افزود : بلافاصله در فاز اول درختانی که در سطح معابر و خیابان‌های اصلی واژگون شده بود ، در جهت جلوگیری از هرگونه ایجاد ترافیک و مسدود شدن معابر جمع آوری شدند و در فاز دوم نیز نسبت به جمع آوری درختان داخل میلانها اقدام شد، که از مردم هم درخواست میکنیم چنانچه درختی در داخل میلان واژگون یا در حال شکستگی بوده و خطرآفرین می باشد مراتب را در اولین فرصت به ۱۳۷ اوژانس خدمات شهری و یا ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده تا اقدامات لازم انجام شود.

وی خسارت وارده به حوزه فضای سبز شهری را حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون عنوان کرد و ادامه داد: واژگونی درختان بر روی ۹ خودرو همشهریان نیز گزارش شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته ولی خسارت های مالی را بهمراه داشت و بلافاصله توسط نیروهای شهرداری، درختان از روی خودرو ها ، جمع آوری گردید .

مهندس اکبری همچنین به موارد آبگرفتگی معابر و منازل و همچنین تخریب بیلبوردها اشاره کرد و افزود: ۲۳ مورد آبگرفتگی و ۴ مورد سقوط تابلوهای بزرگ اتفاق افتاد که توسط پرسنل خدوم آتش نشانی و واحدهای تاسیسات و خدمات شهری شهرداری فردوس و نقلیه شهرداری، بلافاصله جمع آوری و رفع سد معبر گردید و ۵ مورد از آبگرفتگی های منازل نیز توسط نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر ، مرتفع شد.

شهردار فردوس در پایان از مدیریت بحران فرمانداری و پرسنل پرتلاش جمعیت هلال احمر فردوس و اداره برق و مشارکت و همکاری شهروندان عزیز در راستای کمک رسانی به رفع آب گرفتگی معابر و جمع آوری درختان قدردانی نمود .