رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران

بخش درآمدی بودجه سال ۱۴۰۲ نهایی شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب رقم 75 هزار و 800 میلیارد تومان به عنوان بودجه سال 1402 شهرداری تهران خبر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تصویب رقم ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان یکصد و بیست و ششمین جلسه این شورا و در توضیح لایحه «بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت ها و مؤسسات تابعه بخش منابع و درآمدها» اظهار داشت: جلسه کمیسیون تلفیق به منظور بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برگزار شد، بودجه پیشنهادی شهرداری ۷۸ هزار و ۴۹۵ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به بودجه مصوب ۱۴۰۱ رشد ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۲ می بایست برشی از برنامه چهارم توسعه شهر تهران می بود که این موضوع مورد توجه شهرداری تهران قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در تصویب نهایی رقم بودجه ۱۴۰۲ عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ مد نظر قرار گرفته و در آن به اعداد و ردیف های درآمدی پرداخته شد.

آخوندی تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته برای سه ماه آخر سال و گزارشات ارائه شده در خصوص حقوق و عوارض نوسازی و پیش بینی هایی که معاونت شهرسازی در حوزه خود داشته دو سناریو در مورد رقم نهایی بودجه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: نهایتا پس از بحث و بررسی های انجام شده در کمیسیون تلفیق عدد بودجه برای سال ۱۴۰۲ روی ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تصویب شد.

وی افزود: اتفاق بزرگی که در این مصوبه وجود دارد این است که با نظر ریاست محترم شورا و اعضای کمیسیون تلفیق ، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل به اعدادی که شهرداری برای حوزه حمل و نقل در بودجه پیش بینی کرده است اضافه می شود و بخش حمل و نقل عمومی در سال آینده سهم بزرگی از بودجه را به خود اختصاص خواهد داد.

گفتنی است در پایان بررسی این لایحه نمایندگان مردم با ۲۰ رای مثبت رقم بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین کردند.