بازدید هئیت ارومیه از فعالیت های ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری تبریز

با هدف تبادل تجربیات در خصوص ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، هئیتی از شهرداری ارومیه از امکانات و فعالیت های اداره کل ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری تبریز بازدید کرد.

به گزارش شهرداران،  هئیتی از اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری کلانشهر ارومیه با حضور در تبریز از فعالیت های شهرداری کلانشهر تبریز در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی بازدید کردند.

بخش اول: بازدید از فعالیت های شهرداری کلانشهر تبریز در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی
هئیتی از اداره ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری کلانشهر ارومیه با حضور در تبریز از فعالیت های شهرداری کلانشهر تبریز در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی بازدید کردند. این بازدید با هدف تبادل تجربیات در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی و بهره مندی از تجربیات اداره ساماندهی آسیب دیدگان شهرداری تبریز برگزار شد. این بازدید زمینه مناسبی برای شناخت بهتر فعالیت ها، برنامه ها و سیاست های شهرداری تبریز در خصوص ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فراهم کرد و میهمانان ارومیه ای نیز فرصتی برای آشنایی با تجربیات این شهرداری داشتند.

بخش دوم: بازدید از مراکز و موسسات حمایتی برای آسیب دیدگان اجتماعی در تبریز
در جریان سفر یک روزه به تبریز، میهمانان ارومیه ای از مراکز و موسسات حمایتی برای آسیب دیدگان اجتماعی بازدید کردند. این بازدید شامل مرکز کمپ ترک اعتیاد کوثر، مرکز ماده ۱۶، کمپ فرشته و موسسه حمایت از مستمندان تبریز بود. بازدید از این مراکز و موسسات برای میهمانان ارومیه ای فرصتی برای شناخت عملکرد و فعالیت های این مراکز و موسسات در حوزه حمایت و رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی ایجاد کرد. این بازدید همچنین امکان مقایسه و تبادل تجربیات بین دو شهرداری را برای بهبود فعالیت ها و برنامه های حمایتی از آسیب دیدگان اجتماعی فراهم کرد.

بخش سوم: نشست مشترک مسئولان ادارات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری ارومیه و تبریز
در این سفر، یک نشست مشترک با حضور مسئولان ادارات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری ارومیه و تبریز برگزار شد. در این نشست، بر تداوم ارتباطات و انتقال تجربیات متقابل و بهره مندی از تجربیات مشترک تاکید شد. در این نشست، مسئولان دو شهرداری برنامه ها و سیاست های خود در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی را مطرح کردند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. این نشست بهبود همکاری و تعامل بین دو شهرداری را در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی ترویج داد و میتواند بهبود عملکرد هر دو شهرداری در این حوزه را ایجاد کند.

بخش چهارم: نتایج فعالیت مشترک در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در شهر تبریز
با فعالیت مشترک چند نهاد مردمی و همکاری شهرداری و سایر ارگان ها با موسسات حمایتی، شهر تبریز به شهری پیشرو در زمینه حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی در سطح کشور مشهور شده است. این فعالیت همراه با توجه به تجربه و تجربیات مراکز و موسسات حمایتی در تبریز، بهبود و توسعه برنامه ها و سیاست های شهرداری تبریز در این حوزه را ممکن ساخته است. فعالیت های حمایتی و رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی در تبریز به عنوان نمونه ای از خوب کاری و موفقیت در این حوزه مورد توجه دیگر شهرداری ها و سازمان ها قرار گرفته است و تجربیات این شهرداری به عنوان الگویی موثر برای سایر شهرداری ها به شمار می رود.