توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز

انجام اولین سرمایه گذاری مشارکتی ساخت و ساز

اولین سرمایه گذاری مشارکتی در حوزه مسکن و واحدهای تجاری توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز انجام می شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز، اسماعیل اخوند شوشتری مدیر عامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز با اشاره به این خبر افزود: این سرمایه گذاری  در قالب مشارکت بخش خصوصی و به منظور ساخت واحدهای مسکونی و تجاری در  زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مریع  انجام می گیرد.

شوشتری گفت : مشارکت شهرداری  در حوزه مسکن همواره موضوع دامنه داری  بوده است و به همین دلیل  شهرداری اهواز همواره  تلاش کرده است در این رابطه   با توجه به وضعیت اقتصادی شهر اهواز و  نظر شهروندان در این زمینه برنامه ریزی نماید.

وی در ادامه افزود: اهواز در چند دهه گذشته شاهد  تمرکز روز افزون جمعیت  بوده است  و این مسئله  سبب ایجاد مشکلاتی در  تأمـین مسکن مناسب  برای شهروندان شده است که  مشارکت شهرداری در  ساخت  مسـکن و واحدهای تجاری  می تواند بخشی از این کمبودها را برطرف نماید.

مدیر عامل  با اشاره به اساسنامه سازمان در خصوص تملک اراضی  و املاک مجاز به منظور برطرف ساختن نیازهای سازمان عنوان کرد: توسعه و گسترش روز افزون جمعیت اهواز نیازمند بینش جدید  و همگام با واقعیت شهرداری  است تا در کنار حل مشکلات شهروندان ، زیر ساخت های لازم برای ایجاد درآمدهای پایدار شهرداری اهواز  فراهم گردد.

شوشتری افزود:  با  رویکرد جدید  و روشن شدن  نقش شهرداری  اهواز در برنامه ریزی مسکن شهری   شاهد همکاری بیشتر  بین دولت، بخـش خصـوصـی و  شهروندان  خواهیم بود .

وی بیان کرد:ساخت و ساز  یکی از حوزه‌های پر تحرک اقتصادی  است که اگر موازین  مالی و فنی آن به خوبی رعایت شود، می‌تواند تا حد زیادی مشکلات اقتصادی را رفع  کند.

مدیر عامل  با بیان ضرورت ورود شهرداری‌ اهواز به  حوزه ساخت مسکن با هدف اولویت بخشی  سکونت و زندگی با کیفیت شهری  تصریح  کرد: شهرداری‌ اهواز می تواند  فارغ از سود محوری، خانه‌هایی را با قیمتی میانه و منصفانه  به اقشار کم برخوردار و محروم جامعه عرضه  نماید و به این ترتیب از سوداگری افراد سود جو در بازار مسکن جلوگیری بعمل آورد.

وی تاکید کرد:  در زمان حاضر یکی از خدمات مهم  مدیریت های شهری تأمین مسکن مناسب برای شهروندان است و شهرداری‌های کشور می توانند  در زمینه تأمین مسکن مورد نیاز شهروندان در کنار سایر نهادهای متولی امر تلاش کنند .

شوشتری  در پایان یادآورشد: در همه ادوار  گذشته تحقق  منابع مالی از طریق  خدمات شهری   برای  سازمان خدمات موتوری شهردار اهواز مشکلاتی به همراه داشته است  که انجام  این پروژه  می‌تواند در تامین درآمد پایدار برای سازمان  تاثیر بسزایی داشته باشد.