استاندار سمنان:

انتخاب شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم، یک اقدام‌ فراملی است

استاندار سمنان گفت: حضور شهر سمنان به عنوان شهر منتخب جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه راه ابریشم یک اقدام فراملی است که نیاز است اقدامات در این راستا با جدیت دنبال شود.

به گزارش روابط عمومی ، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان روز سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ در جلسه کمیته گردشگری استان گفت: شهر و استان سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه راه ابریشم انتخاب شده که باید تلاش شود تا از ظرفیت های این موضوع برای ایجاد تحول اقتصادی مطلوب در شهر سمنان و در نهایت استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی افزود: تبیین جامع و کامل پیرامون موضوع در راستای روشن سازی اهمیت انتخاب شهر سمنان به عنوان شهر منتخب کشور در اتحادیه راه ابریشم، برای مدیران استان در جلسه شورای اداری انجام شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: حاکمیت، نخبگان و اندیشمندان و بخش خصوصی ۳ ضلع مهم در مسیر تحقق اهداف موضوع حضور شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم است.
هاشمی تاکید کرد: از ظرفیت تورهای گردشگری به منظور جذب توریست و بازدید از فرصت ها و پتانسیل های‌ گردشگری در راستای معرفی شهر سمنان و استان استفاده شود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ و شرکت های دانش بنیان در راستای بکارگیری برنامه‌های نرم افزاری برای معرفی پتانسیل های گردشگری استفاده شود.
استاندار سمنان گفت:صنعت گردشگری دومین صنعت پربازده در دنیاست که توجه به بحث شهر سمنان در اتحادیه راه ابریشم، یک فرصت طلایی برای معرفی پتانسیل های گردشگری استان و افزایش مدت ماندگاری مسافر است.