شهردار منطقه ۵ تبریز خبر داد:

افزایش ۸۶ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ تبریز در سال آینده

شهردار منطقه ۵ تبریز از پیش بینی افزایش ۸۶ درصدی بودجه عمرانی این منطقه برای سال آینده خبر داد و گفت: بودجه عمرانی سال جاری منطقه ۵۵۰ میلیارد تومان است که تبدیل به ۱۳۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال آینده شده است.

سیاوش فتح اللهی امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز که با موضوع بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار کرد: پیش بینی بودجه منطقه ۵ برای سال آینده ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که ۲۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون از این میزان شامل بودجه جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان وام برای سال آینده لحاظ شده است، افزود: ۲۰ میلیارد تومان برای تملک اماکن تاریخی و ارزشمند، اجرای طرح‌های موضعی و موضوعی با ۹۳ میلیارد، پیاده سازی تاسیسات انرزی پارک ۲۰ میلیارد و  مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان جسمی و حرکتی از برنامه های شهرداری منطقه ۵ برای سال ۱۴۰۲ است.

به گفته فتح اللهی، احداث قرارگاه مسکن برای ۱۰۰ واحد با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اراضی کرکج به مساحت چهار هکتار در بودجه سال آتی پیش بینی شده است.

شهردار منطقه ۵ تبریز با اشاره به برنامه های این منطقه در حوزه فضای سبز، تصریح کرد: احداث دو شهربازی مسقف در پارک کودک مرزداران و پارک قارتال باغمیشه، احداث دو پارک محله‌ای، طراحی و احداث فضای سبز منطقه‌ای، پارک نجوم و پارک ۳۰ هکتاری مصلی بالادست اتوبان ولایت، تکمیل و طراحی پارک آرپا دره‌سی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و توسعه شبکه آب خام با هشت میلیارد تومان از جمله این برنامه ها خواهد بود.

 

وی از پیش بینی برنامه های فرهنگی برای این منطقه خبر داد و گفت: ۱۵۴ میلیارد تومان برای مباحث اجتماعی و فرهنگی، ۲ میلیارد تومان به منظور کمک به مساجد، توسعه زیرساخت ها و طرفیت‌های فرهنگی با ۱۱۷ میلیارد، احداث مجتمع رفاهی و ورزشی شهروند در ضلع جنوبی پارک نیاوران با ۹۳ میلیارد تومان، توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی با دو میلیارد تومان و تعمیر و تجهیز سالن‌های موجود است.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: بزرگراه ولایت با ۱۴۶ میلیارد تومان، پروژه دوکمال با ۱۰۰ میلیارد تومان که ۴۷ ملک نیاز به تملک دارد، احداث میدان معلم با ۶۰ میلیارد تومان، مقاوم سازی زیرساخت‌ها و تعمیر و مقاوم سازی پل‌های سطح منطقه، تملک و مسیرگشایی کرکج با ۶۵ میلیارد تومان، تملک مسیرگشایی ۲۰ میلیارد و تملک و اجرای باند کندرو جنوبی تهران ۲۰ میلیارد تومان از جمله پروژه های منطقه است.

وی از اتمام ساختمان اداری منطقه ۵ در اردیبهشت سال آینده خبر داد و افزود: خرید تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی ۱۹ میلیارد، خرید ماشین آلات سنگین هفت میلیارد، خرید ماشین الا ت زمستانی هفت میلیارد و خرید ماشین آلات آسفالت پنج میلیارد پیش بینی شده است.

 

شهردار منطقه ۵ تبریز با اشاره به تکمیل احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کرکج، گفت: خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز  آتش‌نشانی با ۶۰ میلیارد و در خصوص ایمنی و مدیریت بحران ۸۵ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

به گفته فتح اللهی، احداث دو بازارچه محلی در کرکج و باغمیشه، اتصال رشدیه به عون بن علی با احداث مسیر پیاده راه، ساماندهی ورودی شهر تبریز، طراحی و احداث پل عابر پیاده با ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، از دیگر برنامه های سال آینده خواهد بود.

وی یادآور شد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی، ۱۵۰ میلیارد برای مترو و ۱۴۰ میلیارد برای احداث سامانه هوشمند حمل و نقل ترافیک در نظر گرفته شده است.