رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز مطرح کرد؛

افزایش ۴۰ تا ۴۰۰درصدی برخی اقلام در اجرای پروژه نیایش

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: از ابتدای این اجرای پروژه تاکنون برخی اقلام تا ۴۰ درصد و در برخی اقلام خاص تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، گام پنجم جهش عمرانی شهرداری شیراز با افتتاح دوربرگردان نیایش با اعتبار ۵۲میلیارد تومان چهار ماه زودتر از موعد مقرر به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در بولوار شهید چمران و پروژه‌های منطقه یک با اعتبار ۷۵.۶میلیارد تومان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری برداشته شد.

 

در این مراسم همچنین رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز به مشخصات اجرای پروژه دور برگردان غیر همسطح نیایش اشاره و بیان کرد: این پل به جهت گره‌گشایی از ترافیک تغییر مسیر از شرق به غرب بلوار چمران احداث شد و شهرداری ایجاد یک مسیر ایمن را در دستور کار قرار داد.

 

محسن نعمت‌اللهی افزود: مدت زمان اجرای این پروژه ۱۴ ماهه بود اما به جهت ترافیکی که در این مسیر ایجاد شده بود با تلاش شبانه‌روزی پرسنل و برنامه‌ریزی صورت گرفته مدت اجرای پروژه کاهش یافت و زودتر از موعد مقرر افتتاح شد.

 

او ادامه داد: در این پروژه هزار تن میلگرد و ۹ هزار تن بتن‌ریزی انجام شد که با اقدامات اجرایی حوزه فضای سبز مبلغ ۵۲ میلیارد تومان هزینه کرد این پروژه بوده است.

 

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: از ابتدای این اجرای پروژه تاکنون برخی اقلام تا ۴۰ درصد و در برخی اقلام خاص تا ۴۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

 

نعمت‌اللهی ادامه داد: سازمان عمران و بازآفرینی امکانات شهرداری را در اختیار دارد اما برای اجرای یک پروژه عمرانی نیاز است تا معادن تولید مصالح به روز داشته و ماشین‌آلات فعال باشد و پیش‌بینی خرید و ملزومات باتوجه به افزایش قیمت‎ها از قبل انجام شود.

 

او با بیان اینکه در طول مدت اجرای پروژه‌ها مدت زمان پایان پروژه بدون در نظر گرفتن شرایط جوی است، اضافه کرد: در این پروژه نزول رحمت الهی سبب شد تا در مجموع یکماه تا ۴۰ روز زمان کاری را از دست بدهیم .