افتتاح ۳۱ بوستان شهری و چند پروژه عمرانی در رفسنجان

۳۱ بوستان شهری و چند پروژه عمرانی در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش شهرداران،در چهارمین روز دهه فجر، پروژه احداث و بهسازی ۳۱ بوستان شهری رفسنجان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان و باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری رفسنجان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

شهردار رفسنجان امروز (۱۵ بهمن ماه) در این مراسم با بیان اینکه در هر محله به میزان ۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردیم، گفت: در هر محله احداث یک پارک محله‌ای را پیش‌بینی کردیم که در دو سال و سه ماه از آغاز کار مدیریت جدید شهری تا کنون ۳۱ بوستان و پارک محله‌ای در رفسنجان احداث شده است و در برنامه داریم این تعداد را به ۵۰ بوستان افزایش دهیم که هر محله یک بوستان داشته باشد.

کهنوجی ادامه داد: سرانه فضای سبز در شهرستان به ازای ۳۰۰ هکتار جنگل مصنوعی در نزدیکی آرامستان ۲۱.۵ مترمربع به ازای هر نفر و بدون در نظر گرفتن این جنگل ۱۲ مترمربع است.

وی با اشاره به افتتاح باند دوم بلوار پرستار و شهید هنری، بیان کرد: با مجوز آب منطقه‌ای ۱۰ متر از بستر رودخانه به بلوار اضافه و از آن طرف ۱۰ متر به پارک سمت دیگر افزوده شد و گره ترافیکی بزرگی از شهر باز شد.

عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهوری، دکتر فداکار استاندار کرمان، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولان شهرستان، طرح توسعه مرغداری تخم‌گذار با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در مراسم افتتاح این واحد، اظهار کرد: با افتتاح طرح توسعه این مرغداری، با ظرفیت ۱۲۰ هزار قطعه، ظرفیت این واحد مرغداری تخم‌گذار در مجموع به ۳۵۰ هزار قطعه خواهد رسید. این واحد با تولید روزانه ۶۵۰۰ تن تخم‌ مرغ، سالانه ۲۳۷۰ تن تخم مرغ تولید می‌کند.

علی باقری با بیان این‌که ۹ واحد مرغداری تخم‌گذار در رفسنجان داریم که بزرگترین آنها این واحد است، ادامه داد: در این شهرستان سالانه ۶۰۰۰ تن تخم‌ مرغ تولید می‌شود که علاوه بر تأمین نیاز شهرستان، به هرمزگان هم فرستاده می‌شود.

او با بیان این‌که در استان کرمان سالانه ۲۸ هزار تن تخم‌ مرغ در واحدهای مرغداری تولید می‌شود، افزود: یکی از درخواست‌های مالک مرغداری، تأمین آب مورد نیاز واحدها به میزان ۲۵ مترمکعب است. با تأمین این میزان، سالن دیگری به مجموعه اضافه و ۲۰۰۰ تن دیگر به ظرفیت تولید تخم‌ مرغ در استان افزوده می‌شود.