مقام عالی دولت در استان زنجان:

افتتاح و بهره‌برداری بیش از یک هزار پروژه در دهه فجر امسال

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری دهه مبارک فجر امسال، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ، تعداد یک هزار و ۵۳ پروژه ، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان،  دکتر محسن افشارچی، ارزش ریالی تعداد یک هزار و ۵۳ پروژه را،  ۵۶۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برآورد ارزی این تعداد پروژه  ۲۱.۲۵ میلیون یورو است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها به تفکیک در بخشهای مختلف به بهره برداری می رسد،گفت: این  پروژه ها، در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشت، عمران شهری، عمران روستایی، کشاورزی، آب و برق، گاز، راه و مسکن، دانش بنیان و فناوری اطلاعات خواهد بود.

استاندار زنجان، تعداد پروژه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی قابل افتتاح و بهره‌برداری دهه فجر امسال را ۳۹ پروژه با مجموع  اعتبار  ۳۰۲ میلیارد تومان و طرح‌های عمران روستایی را  در ۳۱۰ روستا با مجموع اعتبار  ۳۷۷  میلیارد تومان اعلام کرد.

افشارچی گفت: در سایر حوزه ها از جمله  راه و مسکن ۳۳ پروژه با مجموع اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان، در حوزه دانش بنیان ها و فناوری اطلاعات ۲۵ طرح با ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه عمران شهری ۱۰۴ طرح با اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومان و در حوزه کشاورزی ۴۷ طرح با مجموع اعتبار ۷۵۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

۲۵۰ پروژه در حوزه آب، برق و گاز به بهره برداری می رسد

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه آب، برق و گاز  در مجموع۲۵۰ پروژه، به بهره برداری می رسد  افزود: این طرح ها به تفکیک در حوزه برق ۳۷ پروژه با مجموع اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان ، در حوزه آب ۱۱۶ پروژه با ۲۲۶ میلیاردتومان و در حوزه گاز ۹۷ پروژه با مجموع اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار زنجان تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان و  فناوری اطلاعات هم ، ۲۵ پروژه با  مجموع اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

افشارچی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری  بخش صنعتی در ایام دهه فجر هم اظهار داشت: تعداد ۱۹ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، طرح و پروژه صنعتی افتتاح خواهد شد.

بنابر اظهارات  وی ،تعداد ۱۳۱ پروژه به ارزش  ۸۸۱ میلیاردتومان نیز در دهه فجر امسال  در استان کلنگ‌زنی  می‌شود.