مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد:

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادسازی گلوگاه‌های‌ منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه، گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ گلوگاه در سطح معابر این منطقه شناسایی شده است که براساس میزان دسترسی خدمات عمومی اولویت‌بندی بازگشایی آن‌ها انجام می‌شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه ۸۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه، گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰ گلوگاه در سطح معابر این منطقه شناسایی شده است که براساس میزان دسترسی خدمات عمومی اولویت‌بندی بازگشایی آن‌ها انجام می‌شود.

علی رضی‌زاده با بیان اینکه بیشترین گلوگاه‌های شهر اصفهان مربوط به منطقه یک و پس از آن منطقه سه شهرداری است، اظهار کرد: منطقه یک به دلیل وجود بافت فرسوده رتبه اول در گلوگاه‌های محلی اصفهان را دارد و تاکنون حدود ۱۸۰ نقطه گلوگاهی در این منطقه شناسایی شده است.

او افزود: بعضی گلوگاه‌ها از نظر دسترسی تردد خودروهای آتش‌نشانی و ارائه خدمات عمومی معضلاتی ایجاد کرده‌اند، از این‌رو در نقاطی که دسترسی خدمات عمومی در آن‌ها دشوارتر است، از اولویت بیشتری در روان‌سازی برخوردار است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: بودجه اولیه برای آزادسازی گلوگاه‌های این منطقه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و اقداماتی از جمله آسفالت و نصب تابلوهای علائم رانندگی را برای روان‌سازی این نقاط مد نظر قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: خیابان‌های مسجدسید، خیابان فروغی، طالقانی، شیخ‌بهایی، محله جامی و محدوده سه‌پله از جمله نقاطی است که شرایط گلوگاهی آن مورد توجه قرار گرفته است.

رضی‌زاده تأکید کرد: تنها راه رهایی از گلوگاه‌های منطقه، حرکت خود جوش مردم برای دریافت پروانه ساختمانی و انجام ساخت‌وساز طبق اصول شهرسازی است، زیرا آزادسازی گلوگاه‌ها و روان‌سازی معابر محلی یکی از راهبردهای شهرداری منطقه یک اصفهان است و این موضوع در حال رسیدگی و عملیاتی‌شدن است.