مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خبر داد:

نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلو وات در فرهنگ‌سرای موعود احداث شد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، احداث نیروگاه ۲۰ کیلوواتی در ساختمان فرهنگ‌سرای موعود با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، احداث نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در ساختمان فرهنگ‌سرای موعود با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در دست اقدام است.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدسلمان قاضی‌عسگر با اعلام این خبر گفت: به‌منظور استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و در راستای تحقق پدافند غیرعامل نیروگاه‌ های خورشیدی به‌صورت متمرکز در مراکز وابسته به شهرداری منطقه احداث و نصب می‌شود.

او با بیان اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، افزود: نیروگاه ۱۵ کیلوواتی در ساختمان شهرداری منطقه ۹ احداث شده و اینک احداث نیروگاه ۲۰ کیلوواتی در ساختمان فرهنگ‌سرای موعود با اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال در دست اقدام است.

آنطور که مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت، انرژی تولیدی این نیروگاه به‌منظور تأمین برق بخشی از نیازهای این ساختمان و تأمین برق اضطراری آن در مواقع بحرانی استفاده می‌شود.

قاضی‌عسگر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست‌محیطی است و موجب کاهش و صرفه‌جویی چشم‌گیری در مصرف انرژی می‌شود.