اتنصاب سرپرست اداره اعتبارات و کنترل بودجه شهرداری تبریز

برای اولین بار در ساختار شهرداری تبریز، واحد اعتبارات و کنترل بودجه ذیل اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز اداره قرار گرفت.

به گزارش شهرداران، در راستای اصلاح ساختار شهرداری تبریز  و با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر و پیگیری شهردار تبریز و کسب مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، واحد اعتبارات و کنترل بودجه از حوزه مالی و اقتصادی تفکیک و ذیل اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز قرار گرفت.

بر همین اساس  و در راستای اجرای ابلاغیه  سازمان شهرداری ها و دهیارهای کشور مبنی بر انتزاع اداره اعتبارات و کنترل اعتبارات از ذیل اداره کل امور مالی و الحاق آن ذیل دفتر برنامه و بودجه شهرداری تبریز، خانم لیلا باقرزاده حور به‌عنوان سرپرست اداره اعتبارات و کنترل بودجه شهرداری تبریز منصوب شد.

بر اساس ساختار سازمانی مصوب شهرداری تبریز واحد بودجه و اعتبارات ذیل ساختار اداره برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی می باشد که این فرایند اصلاحی نیز براساس سیاست های ابلاغی دکتر یعقوب هوشیار در سطح مناطق و سازمان ها تسری می یابد.

در همین ارتباط در بند های ۶، ۱۲، ۱۵ ابلاغیه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ توسط شهردار کلانشهر تبریز نیز آمده است: کماکان در شهرداری‌های مرکز و مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، برگزاری کلیه مناقصات و نیز واگذاری کلیه پروژه‌ها در تمام حوزه‌ها اعم از عمرانی، خدمات شهری، شهرسازی و حمل‌ونقل و همچنین کلیه خریدهای مربوط به‌ردیف های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای بدون تأمین مجوز اعتبار و ثبت در سامانه ساجا ممنوع است و روسای کمیسیون‌های معاملات، مدیران کل حراست، بازرسی و حسابرسی موظف به کنترل دستور فوق می‌باشند.