آیین کلنگ زنی احداث مخزن آبرسانی در صباشهر

همزمان با ایام هفته دولت با حضور مهندس غراوی معاون محترم استاندار ، دکتر شفیع‌زاده فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان شهریار و معاونین ایشان ، مهندس نوری مدیر عامل آبفای غرب استان تهران ، مهندس واثقی رئیس آبفای صباشهر ، مهندس عصمتی سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی آیین کلنگ زنی و آغاز اجرای ساخت پروژه احداث مخزن آب در صباشهر به زمین زده شد.

به گزارش شهرداران، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری صبا شهر همزمان با ایام هفته دولت با حضور مهندس غراوی معاون محترم استاندار ، دکتر شفیع‌زاده فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان شهریار و معاونین ایشان ، مهندس نوری مدیر عامل آبفای غرب استان تهران ، مهندس واثقی رئیس آبفای صباشهر ، مهندس عصمتی سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی آیین کلنگ زنی و آغاز اجرای ساخت پروژه احداث مخزن آبرسانی در صباشهر به زمین زده شد.

آغاز اجرای پروژه احداث مخزن آب در صباشهر
آغاز اجرای پروژه احداث مخزن آب در صباشهر در یک مراسم رسمی با حضور مقامات محلی و استانی انجام شد. این پروژه به منظور تامین منابع آب شرب صباشهر و افزایش ظرفیت ذخیره آب در منطقه احداث شده است. در این مراسم، مقامات محلی و استانی همراه با اعضای شورای اسلامی صباشهر و مدیران آبفای محلی حضور داشتند. این آیین کلنگ زنی نمادی است از آغاز به کار رسمی این پروژه مهم و نمایانگر تلاش ها و اهمیتی است که برای تامین منابع آب در صباشهر انجام می شود.

تخصیص بودجه برای اجرای پروژه
با توجه به تلاش های صورت گرفته توسط اعضای شورای اسلامی و پیگیری نماینده مجلس و مدیران آبفا، بودجه مناسبی برای اجرای این پروژه به صباشهر اختصاص یافته است. به این ترتیب، بودجه ۴۵۰ میلیارد تومانی از آبفای کشور برای احداث لوله های انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۶ تهران تا صباشهر تخصیص یافته است. همچنین، در سال گذشته نیز زمینی به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع برای احداث مخزن ذخیره آب به اداره آبفا واگذار شده است.

اجرای آزمایشی شبکه آب صباشهر
پس از انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۶ تهران به صباشهر از طریق لوله های انتقال، در روزهای اخیر سه راه گیری و ایجاد ایستگاه پمپاژ بین راهی صورت گرفته است. در ادامه، به صورت آزمایشی، شبکه آب صباشهر به آب های سطحی تصفیه شده طرح الغدیر وصل شده و مردم صباشهر از این آب های تصفیه شده بهره مند شده اند. با انجام این اتصال، مردم صباشهر به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه از آب های سطحی بهره مند خواهند شد.

آغاز ساخت مخزن ذخیره آب
با تخصیص بودجه ۲۵۰ میلیارد ریالی توسط اداره آبفا غرب، مرحله بعدی پروژه احداث مخزن ذخیره آب در صباشهر آغاز شده است. این پروژه به منظور ذخیره سازی آب شرب جهت تامین نیازهای صباشهر در دوره های کم آبی انجام می شود. با اجرای این پروژه، هدف افزایش ظرفیت ذخیره آب در منطقه و تامین منابع آب شرب صباشهر از طریق منابع داخلی بهبود خواهد یافت. امیدواریم این پروژه در دوره ششم به اتمام برسد و تاثیر مثبت خود را در تامین آب شرب مردم صباشهر داشته باشد.