تقدیر از خیر آموزشگاه در حال ساخت “مادر”

تقدیر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر از خیر آموزشگاه در حال ساخت “مادر” به گزارش شهرداران و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر از آموزشگاه مادر که با همت خانواده ابریشمی خیر اشکذری در حال ساخت می باشد، بازدید و با اهداء دسته گل از زحمات خانواده خیر در احداث این آمورشگاه […]

تقدیر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر از خیر آموزشگاه در حال ساخت “مادر”

به گزارش شهرداران و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر از آموزشگاه مادر که با همت خانواده ابریشمی خیر اشکذری در حال ساخت می باشد، بازدید و با اهداء دسته گل از زحمات خانواده خیر در احداث این آمورشگاه تقدیر نمودند.

خیر آموزشگاه مادر در این بازدید گفت: عملیات عمرانی احداث این مدرسه ۱۸ کلاسی در زیربنای ۴ هزار متر مربع در اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است. علی محمد ابریشمی افزود: این آموزشگاه در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی دخترانه فعالیت خواهد کرد و دارای امکاناتی از جمله سالن ورزشی، هنرکده، آموزشگاه زبان، آزمایشگاه، اتاق کامپیوتر وکتابخانه نیز می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تامین فضای آموزشی استاندارد و مقاوم در کنارتجهیزات مناسب و به روز از ویژگی های قابل توجه این آموزشگاه به شمار می رود. خیر آموزشگاه مادر تاکید کرد: طبق پیش بینی های انجام شده این آموزشگاه در تیر ماه ۱۴۰۳ آماده افتتاح خواهد بود.

ابریشمی ادامه داد: خدمت شایسته به مردم اشکذر و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد دو هدف مهم احداث این آمورشگاه خیری بوده است.

درباره مشارکت در مدرسه سازی؛

الف) اعتبار مورد نیاز برای نوسازی مدارس فرسوده کشور

براساس اعلام سازمان نوسازی مدارس در حال حاضر ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده است و برای نوسازی آن به اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز است. مشارکت خیرین محترم می تواند ضمن رفع نیازهای این بخش، فضای استاندارد تحصیلی برای بخش زیادی از دانش آموزان عزیز کشورمان را فراهم آورد.

ب) چگونه می توان در ساخت مدارس و توسعه فضاهای آموزشی کشور مشارکت نمود؟

۱- ساخت مدرسه کامل 

در این روش “زمین” مورد نیاز برای ساخت مدرسه در استان های مختلف کشور از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز تامین شده و هزینه ساخت مدرسه براساس برآوردهای سازمان نوسازی مدارس کشور و نظارت فنی این سازمان از سوی خیر  یا خیرین محترم تامین می شود.

۲-“مشارکت در ساخت مدرسه

در این روش حداقل ۵۰ درصد از هزینه ساخت مدرسه از سوی خیر محترم و مابقی از سوی جامعه خیرین مدرسه ساز و یا سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می شود. در مورد پروژه های بزرگ، کاهش سهم خیر تا ۳۰ درصد نیز قابل انجام است که پس از مذاکره و انعقاد تفاهم نامه انجام می شود.

۳-مشارکت در تکمیل پروژه های نیمه تمام

در  حال حاضر حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام آموزشی در سطح کشور وجود دارد که بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.خیرین محترم می توانند تکمیل این پروژه ها مشارکت نمایند. این پروژه ها مشابه سایر پروژه های خیری به نام خیرین محترم نامگذاری خواهند شد.