آخرین وضعیت پروژه‌های شهرداری منطقه ۷ تبریز در هفته گذشته

شهردار منطقه ۷ تبریز در تشریح فعالیت های هفته گذشته این منطقه از اصلاح و ارتقای آسفالت در معابر تا خط کشی و کف سازی و جدول گذاری و همچنین افزایش فعالیت های ورزشی و فرهنگی خبر داد و گفت: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان، شهرداری این منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

به گزارش شهرداران، محمد رشتبری در تشریح پیشرفت کار برنامه‌های تبیین شده در شهرداری منطقه ۷ اظهار کرد: بهسازی معابر سطح منطقه ۷ یکی از موضوعات مهم و اولویت‌دار بود از این‌رو همزمان با اجرای طرح گسترده نهضت آسفالت در معابر اصلی و محلات جنوب غرب تبریز با ارائه متوازن انواع خدمات شهری، عملیات لکه‌گیری آسفالت و آسفالت‌ریزی اساسی به منظور ارتقاء ضریب ایمنی تردد در معابر سطح منطقه تداوم دارد.

وی ادامه داد: با هدف اصلاح و ارتقای کیفیت آسفالت محلات و معابر شهرداری منطقه۷ و همچنین رسیدگی به مطالبات مردمی، عملیات آسفالت ریزی در محور دیزل آباد از ورودی کوی لاله تا پل سپاه پاسداران رسالت به تناژ بیش از ۲۵۰۰ تن طی ۳ روز به صورت شبانه روزی در مساحت ۱۰ هزار مترمربع اجرا شد.

رشتبری از اجرای عملیات آسفالت ریزی اساسی بصورت شبانه روزی در سربالایی آخماقیه خبر داد و افزود: ساماندهی این محور در راستای مطالبات چندین ساله اهالی آخماقیه و ابوذر و از مصوبات قرار خدمت دور سوم از قرارهای خدمت شهرداری تبریز بود که این عملیات به صورت اساسی و در مساحت  ۵ هزار مترمربع و با تناژ ۵ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت صورت گرفت.

شهردار منطقه ۷ اظهار کرد: به منظور سهولت تردد شهروندان در معابر شهری و برای یکدست کردن شریان های اصلی و فرعی تحت پوشش حوزه این منطقه، بیش از ۷۱۰ تن آسفالت در مسیر کوی باهنر در خیابان شهید مدنی، کوی اوچمان دوم در خیابان اندیشه، کوچه مشمولی در خیابان ابوذر و گاراژ بزرگ مسیر دیزل آباد توسط شهرداری این منطقه توزیع و باعث روان سازی این مسیرها گشته است.

رشتبری یادآور شد: عملیات آسفالت ریزی با هدف توزیع امکانات و رفع مشکلات آسفالت معابر با توجه به بررسی‌های میدانی برحسب نیازسنجی و اولویت‌بندی‌ها در سایر محلات سطح حوزه تداوم خواهد داشت.


شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به اجرای ۶۰ کیلومتری خط کشی ترافیکی در محلات شهرداری منطقه ۷ تبریز اشاره کرد و گفت: عملیات خط کشی ترافیکی با هدف کاهش و کنترل بار ترافیکی و پیشگیری از حوادث رانندگی در جنوب غرب تبریز، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ طی هفته گذشته اجرا شد.

رشتبری ادامه داد: طی روزهای گذشته تجهیزات ترافیکی در مسیرهای میدان رسالت به سمت جلالیه،چهارراه لاله تا میدان امام حسین(ع)، خیابان شهید صمدی، خیابان رازی،خیابان بهاران نور،کوی لاله، ۳۵ متری لاله غربی میدان شهدای لاله در راستای ایجاد ایمنی در طول مسیر نصب و بلافاصله اجرای خط کشی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به پرتردد بودن اکثر معابر در روز و تاکید بر عدم ایجاد ترافیک در محل افزود: عملیات بصورت شبانه و با تخلیه بار ترافیکی آغاز و با رعایت تمامی موارد ترافیکی اجرای این عملیات طی ۱۰ روز عملیاتی شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات کف سازی پیاده روهای خیابان شهید صمدی با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: در راستای اصلاح و مناسب سازی معابر سطح منطقه و تامین امنیت در محل تردد عابرین پیاده، عملیات کف سازی پیاده رو خیابان شهید صمدی توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام بوده و پیش بینی می شود تا اواسط شهریور ماه سال جاری تکمیل شود.

رشتبری هدف از اجرای این پروژه را ارتقاء کیفیت معابر و مناسب سازی پیاده روها به منظور بهبود عبور و مرور و تسهیل تردد شهروندان از معابر شهری عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه ضمن تضمین امنیت شهروندان برای عبور و مرور و کاستن حوادث احتمالی، جلوه بصری و شهری مسیر نیز متحول گشته و عابرین به راحتی می توانند در این مسیر تردد کنند.

شهردار منطقه ۷ تبریز از عملیات جدول گذاری با هدف ترمیم و ساماندهی وضعیت جداول ضلع جنوبی لاله خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی شهر، مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال های ضلع جنوبی لاله اجرا شد.

رشتبری ساماندهی و رفع نواقص جداول در سطح معابر را ۲۸۰ متر عنوان کرد و افزود: اجرای این عملیات علاوه بر زیبایی بصری،برخی از مشکلات موجود در مسیر را مرتفع می سازد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به رنگ آمیزی ۹۰ هزار مترطولی از جداول جنوب غرب تبریز اشاره کرد و گفت: اعتبار این پروژه ۶ میلیارد ریال بوده و در مسیرهای رسالت، پشت مخابرات، شهرک نور و ۳۵ متری لاله غربی در حال اجرااست.

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های دیگر اعم از «کلاس شهر» با موضوع پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: معاشرت با دوستان مصرف کننده، احتمال گرایش به اعتیاد را در افراد افزایش می دهد، بنابراین ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در راستای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دوره پیشگیری از اعتیاد را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد.

شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: در «کلاس شهر»، حاضرین در کلاس با مضرات مواد مخدر و عوارض ناشی از سوء مصرف مواد و طریقه برخورد با افراد معتاد آشنا می شوند.

رشتبری خاطرنشان کرد: همچنین کلاس آموزشی امداد و نجات توسط مدیریت بحران منطقه در فرهنگسرای کوثر لاله نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های امداد و نجات به تمامی افراد داوطلب برای داشتن جامعه ای آماده در مقابل انواع مخاطرات یک ضرورت انکار ناپذیر است، گفت: از این رو کلاسهای آموزشی امداد و نجات در فرهنگسرای کوثر لاله برگزار شد.

رشتبری همچنین از برگزاری کارگاه آموزش سلامت بانوان به همت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۷ خبر داد و افزود: موضوع سلامت بانوان یکی از مباحث بسیار مهم و حیاتی یک جامعه به شمار می‌آید که این موضوع در چند شاخصه تعریف شده است.

وی با بیان اینکه توجه به سلامت جسمی و روحی در یک جامعه حیات نو به آن جامعه می‌بخشد، گفت: با توجه به اینکه زنان نقش اساسی در جامعه دارند و نبض یک جامعه محسوب می‌شود و اگر بانوان یک خانواده سالم از نظر جسمی و روحی باشند قطعا آن خانواده هم سالم خواهد بود از این‌رو اقدام به برگزاری کارگاه‌آموزشی موثر در رابطه با سلامت بانوان کردیم.

رشتبری با اشاره به اینکه این کارگاه‌های هفتگی روزهای شنبه،یکشنبه و چهارشنبه  به ترتیب در بوستان قرآن، فرهنگسرای کوثر لاله و فرهنگسرای کوجووار برگزار می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها با حضور کارشناس تغذیه و کارشناس مامایی و مشاوران روانشناس برگزار می‌شود که با استقبال گسترده بانوان روبرو شده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از انجام آزمایشات غربالگری جسمانی و مناسب bmi کارکنان شهرداری منطقه ۷ تبریز خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت پرسنل، انجام این آزمایشات، برای اولین بار در سطح شهرداری های مناطق تبریز، اجرا شد.

رشتبری اظهار کرد: این آزمایشات به منظور پایش سلامت کارکنان، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و درمان به موقع و جلوگیری از پیشرفت بیماری انجام می‌گیرد.

شهردار منطقه ۷ تبریز اظهار کرد: جلب رضایت‌مندی شهروندان، رسیدگی به مشکلات شهروندان، ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه مردم با شهردار، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به سوالات از اهداف برگزاری جلسات ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۷ تبریز با شهروندان است، ازاین رو جلسات ملاقات مردمی شهردار منطقه ۷ تبریز روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در محل این شهرداری برگزار می شود.

وی ادامه داد: جلسه کمیته درآمد شهرداری منطقه ۷ تبریز به منظور ساماندهی و بهبود و نحوه وصول مبالغ درآمدی طبق معمول هر دوشنبه برگزار می شود و در این جلسه پروژه های عمرانی و پرونده های شهرسازی، اجرای احکام، ماده صد، مشاغل و نوسازی و روند اجرای آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

در ادامه شهردار منطقه ۷ تبریز از برگزاری چهارمین دوره مسابقات دومینوی خانوادگی در جنوب غرب تبریز خبر داد و افزود: چهارمین دوره مسابقات دومینوی خانوادگی در قالب طرح ورزش با مردم در روز جمعه ۱۰ شهریور ماه از ساعت ۱۷ در سالن المهدی به همت واحد تربیت بدنی شهرداری منطقه ۷ و با مشارکت باشگاه شهرداری تبریز برگزار شد.


وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه های ورزشی و تفریحی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت،گفت: تربیت بدنی شهرداری منطقه ۷ با اجرای مسابقات طناب‌زنی، پرتاب دارت، فوتبال دستی، پرتاب حلقه و کورن‌هول با عنوان « طرح ورزش با مردم» باعث ایجاد شادی، نشاط و هیجان برای شهروندان این منطقه شد.

رشتبری همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی کشوری تیم تکواندوی دانشجویان فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با مربیگری فرهاد نریمانی از همکاران شهرداری منطقه ۷ را تبریک گفت.

شهردار منطقه ۷ تبریز از برگزاری جشنواره صبحانه سالم برای کودکان در جنوب غرب تبریز، دومین جلسه بررسی مسابقات استانی قرآنی با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی، برگزاری سفره احسان حضرت رقیه (س) با حضور دختران خردسال در بوستان قرآن، فضا سازی حوزه شهرداری منطقه ۷ به مناسبت هفته دولت، مراسم تودیع و معارفه مدیر سرمایه گذاری و درآمد شهرداری منطقه ۷ تبریز خبر داد.

وی بیان کرد: عملیات رنگ آمیزی با نظارت معاونت محیط زیست و خدمات شهری منطقه در حال اجرا است و پیش بینی می شود اجرای این عملیات به مدت ۳ ماه به طول انجامد.
رشتبری در ادامه از رنگ آمیزی پل های عابر پیاده در مسیر فجر و جاده آذرشهر با اعتبار ۶ میلیارد ریال، خبر داد و تشریح کرد: عملیات رنگ آمیزی پل‌های هوایی سطح منطقه ۷، با هدف زنگ زدایی، زیباسازی، رفع فرسودگی نقطه ای برخی از پل ها به منظور ترغیب شهروندان برای استفاده از پل های عابر پیاده انجام می شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز با بیان اینکه رنگ آمیزی پل هوایی‌ها به منظور بهبود سیما و منظر شهری، جلوه های بصری شهر و ارتقای روحیه نشاط و شادابی شهروندان انجام می شود، افزود: رنگ آمیزی  ۶ عدد پل در مسیر فجر و جاده آذرشهر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه نورپردازی و روشنایی داخل پل‌ها نیز در دست اقدام می باشد، اظهار کرد: عملیات رنگ آمیزی پل های هوایی از پل فجر آغاز شده و تا رسیدن فصل سرما به پایان می رسد.

در ادامه شهردار منطقه۷تبریز از تعویض تابلوهای انتظامی معابر جنوب غرب شهر خبر داد و افزود: با نیاز سنجی های صورت گرفته تابلوهای انتظامی، راهنمایی و اطلاعاتی در مسیرهای شهرک اندیشه و آخماقیه تبریز که نیاز به اصلاح و تازه سازی وجود داشت، اقدامات لازم صورت گرفته و تعویض شدند.

وی با اشاره به نقش و تاثیر تابلوهای راهنمایی و اطلاعاتی در مدیریت ترافیک و شناسایی معابر اظهار داشت: تابلوهای ترافیکی در منطقه جنوب غرب تبریز به دلیل وجود میزان بالای آلاینده ها و حجم بالای تردد خودروهای سنگین دودزا دچار فرسودگی شده و میزان بالای آلاینده ها بررنگ و کیفیت تابلوها تاثیر می گذارد که در فاصله زمانی مشخص تابلوهای این منطقه اصلاح و یا تعویض می شوند.

رشتبری با اشاره به نقش اساسی تابلوهای انتظامی در مدیریت بار ترافیکی و پیشگیری از حوادث رانندگی اظهار داشت: این اقدامات در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری مسیرهای ترانزیت و معابر اصلی پر تردد انجام شده است.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه به اجرای عملیات پله گذاری در کوی یاران در راستای مطالبات مردمی اشاره کرد و افزود: در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندان در محدوده ها و محلات شهری و رفع خطر در امر عبور و مرور در کوچه هایی که شیب تند دارند، عملیات ترمیم پله گذاری معابر کوی یاران که دارای شیب تند و صعب العبور و خطرآفرین برای تردد ساکنین این محله است، به عرض ۲ متر و طول ۴۰ متر توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز، اجرا شد.

رشتبری با اشاره به تعمیرات اساسی، بهسازی و نوسازی سه مدرسه در جنوب غرب تبریز در راستای اجرای مصوبات دور چهارم از قرارهای خدمت شهرداری تبریز، گفت: همزمان با آغاز بازگشایی مدارس و طرح استقبال از مهر ، کار رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای سه مدرسه سطح منطقه با همکاری حوزه زیباسازی و فضای سبز این مجموعه آغاز شد.
وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی این مدارس توسط کارگاه امانی انجام می شود، افزود: مدارس مهر مادر، انقلاب و علامه امینی در دستور کار شهرداری منطقه ۷ قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۷ تبریز ادامه داد : کار نقاشی و رنگ آمیزی دیوار مدارس با پاکسازی و حذف زوائد بصری از دیواره‏ها و جداره‎ها و با استفاده از طرح ها و رنگ های شاد و جدید جهت ایجاد نشاط در روحیه دانش آموزان و همچنین زیباسازی منظر شهری انجام می شود.

رشتبری خاطرنشان کرد علاوه بر رنگ آمیزی و زیباسازی مدارس سطح منطقه ، طراحی و نقاشی محوطه و داخل کلاس‌ها، اجرای نرده‌کشی، اجرای آبخوری، رسم اشکال هندسی روی زمین و تعویض سردرب مدارس با هدف بهبود سیمای مدرسه و افزایش روحیه دانش آموزان صورت گرفت.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگی در جنوب غرب تبریز خبر داد و افزود: یکی از معضلات جامعه امروزی ما سلامت روحی و جسمی شهروندان به خصوص کودکان بوده که با توسعه مسائل فرهنگی و معنوی و پویا می‌توان از این معضل پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش برنامه‌های مفرح و پویا و فرهنگی یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری تبریز در تمام این سال‌های اخیر است، ادامه داد: سبک زندگی ماشینی جامعه کنونی رویکرد شهروندان و نسل جدید را از توجه به تفریحات سالم و پویا تغییر داده است که شهرداری منطقه۷ از طریق آموزش و فرهنگسازی و ایجاد فضاهای مناسب سعی در افزایش آگاهی نسبت به اهمیت رسیدگی به برنامه‌های مفرح جامعه دارد.

رشتبری با اشاره به برگزاری جلسات بهبود شرایط زندگی کودکان از کلاس شهر افزود: با توجه به اینکه ماموریت‌مان تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی کودکان در شهر، توسعه کیفی بازی کده‌ها یا فضای بازی مطلوب برای کودکان و افزایش فرصت شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر است از این‌رو اقدام به برگزاری جلسات متناسب با کودکان کرده است.