برنامه‌ریزی واحدهای تولیدی جهت عدم سرایت مشکلات اقتصادی به جامعه کارگری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی، نباید به جامعه کارگری سرایت کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون کارگری شورای تأمین استان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و متولیان حوزه اقتصادی به گونه ای برنامه‌ریزی نمایند تا مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی مرتفع شده و به جامعه کارگری سرایت نکند.
وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات کارگران، تصریح کرد: کمیسیون های کارگری باید در شهرستان ها با جدیت برگزار شود.
معاون استاندار اظهار داشت: در واحدهای تولیدی، کارخانجات، معادن و… افرادی که بیشترین آسیب اقتصادی را متحمل می‌شوند و شاید نتوانند از حقشان دفاع کنند، قشر کارگران هستند و این وظیفه ما را در حمایت از این قشر نجیب و شریف سنگین‌تر می‌کند.
طالبی ادامه داد: از واحدهای تولیدی انتظار می‌رود همان‌ گونه که دولت از تولید و تولیدکنندگان حمایت می کند، آنان نیز ضمن حمایت از نیروی کار، در راستای کاهش معوقات کارگری، عدم تعدیل کارگران و اجرای مسئولیت های اجتماعی خویش گام بردارند.
شایان ذکر است؛ در دهمین کمیسیون کارگری شورای تأمین استان، معوقات کارگری حوزه راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و شهرداری های استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش تخصیص منابع در راستای کاهش معوقات کارگری نیز ارائه گردید.